موبایل و تکنو لوژی
اطلاعات کلی درباره موبایل

اپل اعلام کرده که در اولین آخر هفته‌ای که آیفون 5 در چین ارائه شده است توانسته 2 میلیون آیفون 5 را به فروش برساند.

 

اگر بخواهیم از همه نظر به این موضوع بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که با این میزان فروش اپل در ماه دسامبر توانسته 5 میلیون آیفون 5 را به فروش برساند. فروش آیفون 5 در مقایسه با فروش آیفون 4S که در سال گذشته در چین با حوادث زیادی دست به گریبان بود بسیار آرام و بی صر وصدا برگزار شد.

 

این میزان فروش در حالی به دست آمده که فروش آیفون 5 تنها در 9 کشور انجام می‌شود.

 

اما با این فروش خوب، تحلیلگران در باب آینده آیفون 5 و اپل نظر خوبی ندارند. یکی از تحلیلگران به نام Jeff Pu گفته است که کاهش درخواست برای سهام اپل این پیغام را در بر دارد که "کارآیفون 5 تمام است." این نظر به دنبال این موضوع مطرح شد که روز جمعه تحلیلگر Citigroup اعلام کرد که سهام اپل دیگر یک هدف خوب برای خرید نیست. آن‌ها هدف سهام خود را از 675 دلار به 575 دلار کاهش دادند.

 

 

تحلیلگران دیگر نیز همین عقیده را دارند:

 

"اپل هنوز هم یک محصول پرطرفدار است اما دیگر توانایی ثبت رکوردهای بزرگ را مانند گذشته ندارد و دیگر نمی‌توان اپل را پادشاه مطلق گوشی‌های هوشمند دانست" این نظر Shaun Rein مدیر عامل تیم تحقیقات بازرگانی چین است.

 

اما Sandy Shen از گارتنر این چنین نظر می‌دهد که: "اپل قدرت خاص خودش را در خلاقیت و رقابت با دیگر رقبا از دست داده است و بعضی از رقبا در زمینه سخت افزار نزدیک به اپل و در مواردی حتی جلوتر از اپل هستند. اپل طرفداران خاص خود را برای آیفون دارد که چندین مدل آیفون را داشته‌اند اما بعد ازمدتی حتی بعضی از این طرفداران به طرف اندروید حرکت کرده‌اند که این نشان می‌دهد اپل در حال از دست دادن کاربران وفادار خودش است."

 

نظر شما چیست، آیا کار آیفون 5 تمام شده است یا خیر؟

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:37 ::  نويسنده : good boy

HTC به طور رسمی اعلام کرد که قصد تولید فبلتی با سیستم عامل ویندوزفون 8 را ندارد.

در سایت Bloomberg علت این امر که HTC این فبلت را تولید نمی‌کند از سوی اچ تی سی محدودیت‌های سیستم عامل ویندوزفون 8 برای پشتیبانی از صفحات نمایش با کیفیت اعلام شده است.

 

ویندوزفون 8 تنها از کیفیت صفحات 768×1280 پشتیبانی می‌کند در حالی فبلت اندرویدی جدید HTC یعنی Butterfly دارای کیفیت 1080x1920 پیکسل است.

 

 

باید این نکته را ذکر کرد که شاید کاربران ویندوزفون 8 نیازی به استفاده از یک گوشی با صفحه نمایش به این کیفیت و سایز نداشته باشند و این نقص ویندوزفون 8 را به علت قابلیت‌های خوب و ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل نادیده بگیرند.

 

بنابراین اگر شما حتما علاقه دارید یک گوشی با صفحه نمایش بسیار بزرگ و با کیفیت فول اچ دی داشته باشید باید سیستم عامل اندروید را انتخاب کنید البته اگر بتوانید  ویندوزفون 8 را نادیده بگیرید.

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : good boy

گوشی جدید سامسونگ بر پایه اندروید معرفی شد. این گوشی به نام Galaxy Grand نام گذاری شده است.

 

 

 ویژگی‌های این گوشی جدید عبارتند از:

 

  • صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 800×400
  • پرازشگر دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتز
  • رم 1 گیگابایتی
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 1080p
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی
  • باتری 2100 میلی آمپری

 

 

این گوشی در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته ارائه می‌شود که کد مدل تک سیم کارته آن I9080 و کد مدل دو سیم کارته آن I9082 است. هیچ جزئیاتی از زمان ارائه و قیمت این گوشی منتشر شده است

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:32 ::  نويسنده : good boy

چند وقت پیش ویدئوهایی پخش شده بود که به صورت طنز نشان می‌داد از آیفون به عنوان درب بوشابه باز کن و یا پیچ گوشتی استفاده می‌شود که تمام این موارد قصد داشتند بگویند که آیفون یک گوشی همه فن حریف است.

 

امروز این شوخی به حقیقت مبدل شده است و یک کیس مخصوص برای آیفون طراحی شده است که از جنس آلومنیوم هواپیماها است. این کیس تمام فشاری که در هنگام استفاده از این کیس به آن وارد می‌شود را خنثی می‌کند و هیچ آسیبی به گوشی شما وارد نمی‌کند.

 

اما این کیس چه خاصیت‌هایی دارد؟ در این کیس ابزاری از جمله یک چاقو،یک اره آهنی، یک پیچ گوشتی،یک باز کننده درب نوشابه، انبردست، سیم چین، آچار آلن و چندین مورد دیگر تعبیه شده است.

 

اگر TaskOne  بتواند این کیس مخصوص خود را تولید کند در آپریل 2013 (فروردین 92) باید منتظر این کیس کارآمد باشیم.

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:31 ::  نويسنده : good boy

از سال 2007 آمازون با تولید کیندل فایر وارد گوی رقابت سخت افزاری شد. از آن زمان این شرکت چندین مدل از این تبلت را تولید کرد و همچنین شایعه شده که این شرکت قصد تولید گوشی مخصوص خود را نیز دارد.

 شایعاتی پخش شده که نشان می‌دهد شرکت بزرگ تولید کننده قطعات Foxconn گوشی شرکت آمازون را تولید خواهد کرد و در ابتدای کار 5 میلیون دستگاه گوشی از سوی آمازون سفارش داده شده است.

 

بر اساس گزارش خبر اقتصادی تایوان شرکت Foxconn قرار داد تولید گوشی‌های آمازون را برنده شده است و گفته  می‌شود که قیمت هر گوشی چیزی در حدود 100 تا 200 دلار است.

 

به نظر نمی‌آید میزان سفارش آمازون یعنی 5 میلیون دستگاه خیلی زیاد باشد در حالی که اپل تنها در 3 روز اول ارائه آیفون 5 سه میلیون از این گوشی را به فروش رساند.

 

احتمال ارائه این گوشی در 3 ماه دوم تا 3 ماهه سوم 2013 خواهد بود که این یک بازه زمانی طولانی است اما احتمال اینکه این زمان با معرفی گوشی‌های رقیب کاهش پیدا کند وجود دارد.

 

 

آمازون این گوشی را به صورت جهانی معرفی خواهد کرد اما به نظر می‌آید که میزان 5 میلیون دستگاه برای ارائه جهانی کافی نباشد و به احتمال زیاد این سفارش یک سفارش اولیه است و ادامه دار خواهد شد.

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : good boy

بر طبق گفته‌های یک تامین کننده قطعات تایوانی نوکیا در حال آماده کردن یک تبلت 10 اینچی است که مجهز به ویندوز RT خواهد بود. اگر این موضوع صحت داشته باشد نوکیا قدو در راه رقابت با آی‌پد، گلکسی نوت 10.1، گوگل نکسوس 10 وارد شود.

 

 

انتظار می‌رود که این تبلت در نمایشگاه MWC 2013 معرفی شود. اکنون نوکیا در حال تصمیم گیری برای سفارش تعداد مورد نیاز این تبلت است، قبل از ورود Surface نوکیا قصد داشت 200000 دستگاه از این تبلت را سفارش دهد اما در حال حاضر نوکیا در حال تجدید نظر در تصمیم خود است.

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : good boy

هوآوی دارای فعالیت زیادی در این مدت اخیر شده است. این شرکت هفته‌های قبل تقریبا نسل دوم Ascend D1 یعنی Ascend D2 را در چین معرفی کرده بود اما اکنون اولین عکس این گوشی منتشر شده است.

 

 

هوآوی در این گوشی که به اندروید آبنبات ژله‌ای مجهز است از پوسته جدید خود با نام Emotion UI استفاده کرده است. هنوز مواردی زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را در مورد این گوشی بدانیم اما از ظاهر گوشی برمی‌آید که با یک دستگاه جالب توجه روبرو هستیم.

 

مشخصات این گوشی را در ذیل مشاهده کنید:

  • صفحه نمایش 5 اینچی Full HD با کیفیت 1080×1920
  • باتری بسیار پر قدرت 3000 میلی آمپری
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • پردازشگر 4 هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز
  • اندروید آبنبات ژله‌ای
  • پوسته جدید هوآوی برای رابط کاربری

 

سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 18:15 ::  نويسنده : good boy
 

در حدود دو هفته قبل شایعاتی از گوشی HTC M7 پخش شد. انتظارها بر این بود که این گوشی پرچمدار بعدی HTC باشد و جای One X را بگیرد.

   آخرین شایعاتی که از این گوشی به گوشی می‌رسد می‌گویند که این پرچمدار به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت Full HD و تراکم پیکسلی 468 پیکسل در اینچ مجهز است.

 

 

گفته می‌شود در درون این گوشی یک پردازشگر کوآلکوم چهار هسته‌ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز به همراه یک رم 2 گیگابایتی و 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. اما دوربین این گوشی به نظر می‌آید که 13 مگاپیکسل باشد که مجهز به یک تکنولوژی به نام Cinesensor است که گفته می‌شود کیفیت عکاسی و فیلم برداری را افزایش می‌دهد.

 

همین طور طبق انتظارها رابط کاربری این گوشی باید HTC Sence 5.0 باشد.

 

باید ببنیم که HTC چه زمانی مشخصات این پرچمدار جدید خود را تایید می‌کند؟

سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 13:22 ::  نويسنده : good boy

 گوشی جدید سامسونگ بر پایه اندروید معرفی شد. این گوشی به نامGalaxy Grand نام گذاری شده است.

 

ویژگی‌های این گوشی جدید عبارتند از:

 

  • صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 800×400
  • پرازشگر دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتز
  • رم 1 گیگابایتی
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 1080p
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی
  • باتری 2100 میلی آمپری

 

 

این گوشی در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته ارائه می‌شود که کد مدل تک سیم کارته آن I9080 و کد مدل دو سیم کارته آن I9082 است. هیچ جزئیاتی از زمان ارائه و قیمت این گوشی منتشر شده است.

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : good boy

سایت معروف Which که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است بار دیگر یک آزمایش جالب انجام داده است، این بار این سایت باتری تبلت‌های معروف بازار را به چالش کشیده است، اما کدام تبلت‌ها از این آزمایش سربلند بیرون آمده‌اند؟

 

 این آزمایش باتری تبلت‌ها را در هنگام استفاده از مرور وب با Wi-fi یا 3G و پخش ویدئو مورد آزمایش قرار داده است. در عین حال روشنایی صفحه نیز بر روی 200 نیت بوده که یک واحد متریم در تمام تبلت‌ها است بنابراین تبلت هیچ شرکتی از این نظر بر شرکت دیگری ارجحیت نداشته است.

 

در کلاس تبلت‌های با صفحه بزرگ گزینه‌هایی که مورد آزمایش بوده‌اند iPad With retina Display، iPad 2، Xperia Tablet S، Galaxy tab 2 10.1، Surface RT، Nexus 10 و چند تبلت دیگر،  که در این بین iPad  با صفحه رتینا با کسب نتیجه 511 دقیقه (13.5 ساعت) رتبه اول را به دست آورد، iPad 2 با بدست آوردن زمان 590 دقیقه (9.8 ساعت) عمر باتری در رتبه دوم قرار گرفت، بعد از دو گجت اپلی سونی Xperia Tablet S در رتبه سوم این لیست و در رتبه اول تبلت‌های اندرویدی با زمان 534 دقیقه عمر باتری ایستاده است.

 

بعد از سونی سامسونگ گلکسی تب  10.1 2 در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. در رتبه پنجم سرفیس مایکروسافت با مدت زمان ماندگاری عمر باتری 501 دقیقه قرار گرفته است.

 

 

اما در کلاس تبلت‌های کوچکتر گجت‌های iPad Mini، Amazon Kindle Fire HD، Nexus 7 و تبلت‌های دیگر قرار داشته اند،  در بین این تبلت‌های کوچک آی پد مینی با مدت زمان ماندگاری عمر باتری 783 دقیقه ( 13ساعت)در رتبه اول قرار گرفته است، در رتبه دوم آمازون کیندل فایر اچ دی با کسب زمان 591 دقیقه (9.8 ساعت) قرار گرفته است، رتبه سوم این لیست متعلق به نکسوس 7 است که مدت زمان 550 دقیقه را توانسته دوام بیاورد.

 

 

اما سوالی که اینجا مطرح است این است که علت اینکه در هر دو کلاس دیوایس‌های اپلی رتبه اول را بدست آورده‌اند چیست؟

 

جواب اینجاست که اپل هم برروی نرم افزار و هم بر روی سخت افزار کنترل سختی دارد، زمانی که شما از مولتی تسکینگ در iOS استفاده می‌کنید تمام نرم افزارها در پس زمینه حالت متوقف شده دارند بنابراین باتری شما را مصرف نمی‌کند اما در اندرویدی‌ها برنامه‌ها در پس زمینه آزاد هستند و به راحتی هم از دیتاها و هم از باتری گوشی شما استفاده می‌کنند.

 

این می‌تواند یکی از دلایل برتری باتری گجت‌های اپلی نسبت به گجت‌های اندرویدی باشد، حتما دلایل دیگری نیز وجود دارند نظر شما چیست؟

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:28 ::  نويسنده : good boy

در گزارشی که Korea Times منتشر کرده است  بر طبق گفته‌های رسمی یکی از تامین کنندگان قطعات اعلام شده که سامسونگ مشغول ساخت و توسعه نسل بعدی این فبلت با تجهیز آن به یک صفحه نمایش 6.3 اینچی است.

 

 

باید به این نکته اشاره کنیم که شاید این صفحه نمایشی که قرار است توسط سامسونگ ساخته شود مربوط به گلکسی نوت 2 نباشد و شاید با یک کلاس دیگر از گجت‌ها روبرو باشیم و سامسونگ قصد دارد تا همانند زمانی که مفهوم فبلت را وارد دنیای تکنولوژی کرد اینبار نیز یک مفهوم جدید را به دنیای فناوری وارد کند.

 

نظر شما چیست، آیا با مفهوم جدیدی از گجت‌ها روبرو می‌شویم و اگر اینطور نباشد و این صفحه نمایش متعلق به خانواده سری گلکسی نوت باشد شما با سایز صفحه 6.3 اینچی برای یک گوشی مشکلی ندارید؟

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:26 ::  نويسنده : good boy

اپل رتبه اول بهترین برنامه اپ استور در سال 2012 برای آیفون را به Action Movie FX اختصاص داده است، این برنامه یک برنامه افکت گذاری بر روی فایل‌های ویدئویی که شما با گوشی خود تهیه می‌کنید است.

 

اما در این راستا بهترین بازی برای آیفون در سال 2012 بازی Rayman Jungle Run اعلام شده است.

 

 

برای آی‌پد رتبه اول برنامه‌ها به Paper تعلق گرفت که برای نقاشی بر روی تبلت استفاده می‌شود. رتبه اول بهترین بازی برای آی‌پد در سال 2012 نیز به بازی The Room تعلق گرفته است، این یک بازی معمایی است که گرافیک‌ها و انیمیشن‌های جذابی را به همراه دارد.

 

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:0 ::  نويسنده : good boy

گوگل برنامه نقشه خود را برای اپل ارائه کرد این برنامه درست بعد ازسه ماه از ارائه ناموفق برنامه نقشه مخصوص اپل ارائه شد. این دو کمپانی بر سر برنامه نقشه با هم به توافق نرسیدند بنابراین اپل تصمیم گرفت تا برنامه نقشه گوگل را از پایه iOS حذف کند و برنامه نقشه خود را ارائه دهد که در این ارائه نیز بسیار ناموفق عمل کرد و شکایت تمامی کاربران را به همراه داشت.

 

اما به نظر می‌آید که همگان از برنامه نقشه گوگل راضی هستند و تعداد دانلود‌هایی که در اپ استور انجام شده و این برنامه را به رتبه اول برنامه در اپ استور تبدیل کرده این موضوع را اثبات می‌کند.

 

 

اما چرا برنامه نقشه گوگل بر برنامه نقشه اپل برتری دارد؟

 

1.سرعت

شاید یک شاخص برای اندازه گیری این مورد وجود نداشته باشد اما تجربه کردن بهترین شاخص است، تنها کافی است که از دو برنامه استفاده کنید، این تفاوت سرعت بسیار آشکار است و سرعت بالا آوردن نقشه در برنامه گوگل بسیار سریعتر از برنامه اپل است. برای مثال در یک منطقه مشخص برنامه گوگل حالت 3 بعدی آن منطقه را سریعتر از زمانی که نقشه اپل حالت 2 بعدی را لود می‌کند انجام می‌دهد. همچنین در ارائه جهت‌های رانندگی و زوم کردن نقشه نیز نقشه گوگل سریعتر عمل می‌کند.

 

2.حمل و نقل عمومی

نقشه اپل جهت‌های زیادی را برای حمل و نقل عمومی ارائه نمی‌دهد. اگر آیکون مترو را در گوشه سمت راست برنامه انتخاب کنید و سعی کنید تا یک مسیر را توسط آن برای سفر خود انتخاب کنید این امکان توسط برنامه نقشه اپل انجام نمی‌شود و در عوض به شما پیشنهاد می‌دهد تا از برنامه‌های جایگزین در اپ استور استفاده کنید.

 

3.جزئیات

اپل به سختی مشغول کار بر روی اصلاح جزئیات است اما عکس‌هایی که در نقشه اپل هستند برای سال 2006 هستند در حالی که عکس‌های نقشه گوگل تماما بعد از سال 2009 هستند، با یک مقایسه بین عکس‌های منزل خود بین دو نقشه متوجه این امر خواهید شد.

 

4.حالت نمایش خیابان

اگر قصد رفتن به جایی را داشته باشید زمانی که از نقشه گوگل استفاده می‌کنید به خاطر دوربین‌هایی که این چند سال گوگل برای تصویربرداری از خیابان‌ها استفاده کرده شما می‌توانید به راحتی تمای آن خیابان را مشاهده کنید و با آن منطقه آشنا شوید که این قابلیت در نقشه اپل وجود ندارد.

 

5.همگام سازی با کامپیوتر

اگر از نقشه گوگل در مرورگر خود استفاده می‌کنید و مکان‌هایی هستند که شما در لیست علاقه مندی‌های خود قرار دادید از طریق اکانت جیمیل شما  در اپلیکیشن نقشه گوگل همگام سازی انجام خواهد شد.

 

این برتری‌هایی هستند که نقشه گوگل نسبت به نقشه اپل دارد و باعث شده تا همگان به سمت استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل بر روی سیستم عامل iOS تمایل پیدا کنند.

 

سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : good boy

در حال گسترش بازی محبوب Angry Birds به تمام سیستم عامل‌ها است.

 

به دنبال این گسترش این شرکت تصمیم گرفت تا نسخه محبوب Angry Birds Space  را برای ویندوزفون 7 تنها با قیمت 0.99 دلار ارائه کند.

 

این بازی مانند همان است که برای اندروید و iOS ارائه شده است، در اینجا همان خوک‌های سبز در فضا و به همراه پرندگان خشمگین با توانایی‌های مختلف وجود دارند و در 130 مرحله ارائه شده است.

 

 

نسخه trial این بازی نیز موجود است تا کسانی که می‌خواهند قبل از خرید بازی، آن را امتحان کنند این امکان را داشته باشند.

 

سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : good boy

 یک منبع خبری که اطلاعات سامسونگ و ال جی را فاش می‌کند اعلام کرده که گوشی 5.5 اینچی ال جی با صفحه نمایش فول اچ دی با نام Optimus G2 در راه است.

 

آن‌ها تایید کرده‌اند که این گوشی قبل از June 2013 (خرداد 92)  ارائه خواهد شد و گوشی رقیبی سر سخت برای سامسونگ گلکسی اس 4 خواهد بود.

 

خصوصیات این گوشی به احتمال زیاد به صورت زیر است:

 

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت Full HD
  • پردازشگر 2 گیگاهرتزی و چهار هسته‌ای کوآلکوم
  • اندروید Key Lime
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • نسل سوم LTE

 

مشخصاتی از حافظه داخلی گوشی در دسترس نیست اما احتمالا خافظه داخلی این گوشی 32 گیگابایت خواهد بود و قابلیت پشتیبانی از حافظه خارجی را هم دارد.

 

سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, :: 21:53 ::  نويسنده : good boy

شخصی از طرف مادر خود برای روز کریسمس یک آی‌پد هدیه گرفت و مادر این پسر آ‌ی‌پد را از سایت Best Buy  خریداری کرده بود اما در کمال ناباوری زمانی که جعبه را باز کردند به جای یک آی‌پد، 5 آی‌پد را در جعبه فرستاده شده مشاهده کردند. این شخص از مادر خود خواست تا دوباره سفارش خود را چک کند که آیا در ارسال اطلاعات اشتباهی نکرده و 5 آی‌پد را سفارش نداده است؟

 

مادر این شخص اطلاعات را چک کرده و متوجه شدند که اشتباهی از سوی آن‌ها صورت نگرفته و احتمالا اشتباه از سوی Best Buy  بوده است، بنابراین تصمیم گرفتند به قسمت فروش نامه‌ای بفرستند و آن‌ها را از اشتباهشان با خبر کنند اما جوابی دریافت نکردند.

 

بنابراین تصمیم گرفتند تا به The Consumerist نامه‌ای بنویسند و این تئوری را که شاید شخصی در Best Buy  به احتمال زیاد اشتباهی را مرتکب شده مطرح کردند. زیرا لیبلی که بر روی جعبه خورده شده بود نشان می‌داد که در جعبه 5 آی‌پد وجود دارد در حالی که بر روی فاکتور خرید تنها 1 آی‌پد درج شده بود.

 

 

این خانواده در این مورد جستجوهایی انجام دادند و پی بردند که در موارد مشابه شرکت Best Buy هدایایی به خریداران خود داده است اما این میزان هدیه با این قیمت یعنی قیمت چهار آی‌پد اضافه در هیچ جا دیده نشده است.

 

ناگهان این خانواده به یک نوشته‌ای رسیدند که اگر بسته به اشتباه به دست شما رسیده است شما می‌توانید آن را نگه دارید، اینکار برای این انجام می‌گیرد تا از فرستادن بسته‌های اشتباه برای شما جلوگیری شود. بنابراین قانون این خانواده شایستگی این را دارند که این 4 آی‌پد اضافی را برای خود نگه دارند.

 

همچنین Best Buy به این خانوده خوشبخت نامه‌ای ارسال کرده و به آن‌ها گفته که می‌توانند این آی‌پدها را نزد خود نگه دارند و به این خانواده توصیه کرده که این تبلت‌ها را به کسانی که به آن نیاز دارند مانند مدرسه‌هایی که به این گونه لوازم نیاز دارند هدیه بدهند.

 

اگر شما جای این خانواده بودید با این 4 تبلت چه کار می‌کردید؟

 

پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 16:1 ::  نويسنده : good boy

 باردیگر موجودی فروش گوشی نکسوس 4 به اتمام رسید زمانی که در صفحه فروش گوشی نکسوس 4 در فروشگاه گوگل پلی می‌روید بابSOLDOUT مواجه می‌شودبرای بار دوم فروش این گوشی از سر گفته شده بود اما به سرعت این میزان فروش از پیش تعیین شده نیز با استقبال خوب خریداران به اتمام رسید.

 

 

این میزان تقاضا برای نکسوس 4 قابل تخمین بود و همه امیدوار هستند که گوگل بار دیگر فروش این گوشی را از سر بگیرد. البته مدل 16 گیگابایت این گوشی در دسترس است برای خرید اما کمتر 6 تا 7 هقته نمی‎‌توان امید به دریافت آن داشت که این زمان برای انتظار معقول نیست.


پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : good boy

 بعد از گذشت 7 ماه از عرضه گوشی گلکسی اس 3 این گوشی هنوز در انگلستان محبوب ترین گوشی است.

گلکسی اس 3 هنوز محبوب ترین گوشی در انگلستان است و بعد از گذشت 2 ماه کامل از ارائه آیفون 5 هنوز گلکسی اس 3 این رتبه خود را از دست نداده، این آمار و ارقام توسط uSwitchبر پایه جستجوها، پیش سفارشات گوشی و فروش ماهانه گوشی‌ها ارائه شده است.

 

نکته جالب در این آمار و رتبه بندی اینجاست که آیفون 5 حتی در رتبه دوم این لیست محبوب ترین‌ها قرار ندارد و در رتبه دوم این لیست نسل قبلی آیفون 5 یعنی گوشی بسیار محبوب آیفون 4S قرار گرفته است.

 

 

یک نکته جالب دیگر نیز در این لیست به چشم می‌خورد که در لیست 10 گوشی محبوب بازار انگلستان حتی یک گوشی ویندوزفونی نیز به چشم نمی‌خورد.

 

جالب است که گوشی گلکسی اس 2 با گذشت زمان زیادی از ارائه خود هنوز در لیست 5 گوشی محبوب قرار دارد و توانسته رتبه 4 را در محبوب ترین‌ گوشی‌ها در انگلستان کسب کند.

در زیر 10 گوشی محبوب در انگلستان را مشاهده می‌کنید.

 

  1. Samsung Galaxy S III
  2. Apple iPhone 4S
  3. Apple iPhone 5
  4. Samsung Galaxy S II
  5. Nexus S
  6. Samsung Galaxy Ace
  7. Samsung Galaxy Note II
  8. Samsung Galaxy Ace II
  9. Sony Xperia U
  10. HTC One X

 

منبع: trustedreviews

پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : good boy

 در اخبارهای قبلی به شما در مورد تعدادی از شایعات موجود در مورد گوشی گلکسی اس 4 گفته بودیم.

 طبق گزارش‌های وبلاگ SamMobile  که مربوط به سامسونگ است، گوشی بعدی سامسونگ گلکسی اس 4 نام دارد و در حال آماده شدن برای ورود به بازار است و کد آن نیزProject J است.

 

قرار است این گوشی جدید در اوایل آپریل 2013 (فروردین 92) به بازارها ارائه شود.

 

 

در سایت آمده که سامسونگ قصد دارد تا گوشی گلکسی اس 4 را در آپریل 2013 وارد بازار کند و طبق شایعات گذشته این گوشی به یک صفحه نمایش فول اچ دی، پردازشگر 4 هسته‌ای، آخرین نسخه اندروید و دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و صفحه نمایش آن نیز 5 اینچ خواهد بود.

 

همچنین این سایت اعلام کرده که منبع خبری‌اش نمی‌تواند این ویژگی‌ها را تایید کند اما تایید کرد که اسم پروژه تولید گلکسی اس 4 Project J نام دارد.

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:50 ::  نويسنده : good boy

این اتفاق امروز رخ داد و نوکیا این برنامه را برای iOS ارائه کرد. این برنامه کاستی‌هایی مانند چرخش با دو انگشت و ... را دارد اما از نظر جزئیات یکی از بهترین نقشه‌های موجود در اپل استور و در جهان به حساب می‌آید.

 

در اینجا چندین حالت را برای نقشه مانند نقشه عادی، نقشه ماهواره‌ای که قابلیت تکمیل شدن با اطلاعات ترافیکی و حمل و نقل عمومی را دارد می‌توانید مشاهده کنید.

 

در کل نقشه از نظر ظاهری جذابیت خیلی خاصی ندارد اما اگر به یک نقشه‌ای که از نظر اطلاعت تکمیل باشد و همجنین نقشه‌ کشورهای زیادی را در خود جای داده باشد نیاز دارید این بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

این نقشه برای آی‌پد و آیفون ارائه شده که بر روی دستگاه‌هایی که iOS 4.3 به بعد را دارند اجرا می‌شود.

 

 

 

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:48 ::  نويسنده : good boy

لنوو نیز برای اینکه نام خود را در این میان مطرح کند می‌خواهد گوشی 5 اینچی خود با صفحه نمایش فول اچ دی را ارائه کند در زیر 3 اسکرین شات از صفحه اندروید گوشی لنوو با کیفیت فول اچ دی را مشاهده می‌کنید. این گوشی به نظر می‌آید که از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

منابع به طور حتمی نگفته‌اند که این یک صفحه نمایش 5 اینچی است اما به طور قطع اندازه‌ای بین 4.5 تا 5.5 اینچ دارد.

 

سال 2013 با ورود صفحات بسیار با کیفیت فول اچ دی سال پر هیاهویی خواهد بود، منتظر می‌مانیم و می‌بینیم که چه رقابت سختی در این مورد اتفاق خواهد افتاد.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:47 ::  نويسنده : good boy

در روز دوشنبه پیرو انتشار این خبر سهام شرکت اچ تی سی بزرگترین گوشی ساز تایوان به سرعت رشد کرد و 7 درصد افزایش پیدا کرد. همانطور که می‌دانید در 13 آبان نیز قرار است که HTC فبلت خود را تحت قرارداد Verizon  در آمریکا معرفی کند که تحلیلگران معتقدند با ارائه این گوشی 5 اینچی علاقه مشتریان به خرید برای گوشی‌های اچ تی سی بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

به نظر می‌آید باید منتظر خبرهای خوبی از اچ تی سی باشیم به خصوص که چند روز پیش اعلام کرده بودیم که فروش اچ تی در سه ماهه سوم کاهش چشمگیری داشته است اما احتمالا این روزهای سخت برای اچ تی سی به اتمام رسیده است.

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:46 ::  نويسنده : good boy

به نظر می‌رسد که گوشی جدیدی از نوکیا در راه است. یک وبسایت چینی با نام WPDang عکس‌هایی از یک گوشی هوشمند جدید منتشر کرده که ادعا می‌کند گوشی نوکیا Lumia 830 است، گفته می‌شود این گوشی جانشین نوکیا Lumia 710  خواهد شد.

 

نوکیا Lumia 710 یک گوشی کلاس متوسط نوکیا است که مجهز به یک صفحه نمایش 3.7 اینچی، پردازشگر 1و4 گیگاهرتزی و دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است. اما این گوشی سیستم عامل ویندوزفون 7.5 را بر روی خود دارد که انتظار می‌رود به زودی به ویندوزفون 7.8 بروزرسانی شود.

 

 

بر طبق گفته‌های این وبسایت چینی Lumia 830 نیز انتظار می‌رود به کلاس متوسط گوشی‌های نوکیا تعلق داشته باشد با این تفاوت که بر روی خود سیستم عامل ویندوزفون 8 را دارد. تنها جزئیاتی که در این وبسایت تا کنون نوشته شده در مورد رنگ این گوشی است که انتظار دارند این گوشی در 5 رنگ مشکی – سفید – قرمز – زرد و سبز عرضه شود. جزئیات دیگری در مورد سخت افزار و زمان ارائه گوشی ارائه نشده است اما ظاهر گوشی در عکس نشان می‌دهد که گوشی شباهت زیادی به Lumia 820 دارد.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:44 ::  نويسنده : good boy

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران تلکام2012 و برای نخستین بار در ایران و همگام با آخرین فناوری‌های روز دنیا، ایرانسل اقدام به عرضه "نانوسیم‌کارت" به عنوان نسل جدید سیم‌کارت‌ها، به کاربران نسل تازه ابزارهای ارتباطی می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل،  نانوسیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل همزمان با نمایشگاه ایران تلکام 2012 از طریق وب سایت رسمی ایرانسل به متقاضیان عرضه خواهد شد.

 

 

این سیم‌کارت‌های نسل جدید 20 هزار تومان قیمت دارند که این مبلغ شامل:  6 هزار تومان بهای سیم‌کارت، به همراه 10هزار تومان اعتبار اولیه و 4هزار تومان حق الزحمه شرکت پست جهت تحویل در محل سکونت مشترک، دریافت مدارک و تکمیل ثبت نام خواهد بود.

 

بهای سیم کارت‌های معمولی ایرانسل شامل هیچگونه تغییری نمی‌شود. همچنین مشترکین ایرانسل که دارای نسل جدید گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی بوده ولی پیش از این، یکی از سیم کارت‌های معمولی ایرانسل را خریداری کرده اند هم می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل، برای تغییر سیم کارت خود درخواست داده و نانوسیم ایرانسل تهیه کنند.

 

استفاده از نسل جدید گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی، مستلزم دارا بودن سیم‌کارت‌های ویژه این دستگاه‌ها در سایز کوچکتر می‌باشد. "میکروسیم" ایرانسل،  پیش از این در اندازه کوچک و سازگار با گوشی‌ها و ابزارهای ارتباطی نسل جدید همچون iPad و iPhoneبه کاربران فناوری‌های جدید عرضه شده بود. اکنون ایرانسل با عرضه نانو سیم کارت، به عنوان جدیدترین نسل سیم کارت های ویژه تلفن‌ها و تبلت‌های پیشرفته، به نیاز کاربران این ابزارها پاسخ داده است.

براساس این گزارش، این نوع سیم کارت، 40 درصد کوچکتر از میکروسیم بوده و دارای ابعاد 12.3 میلیمتر (طول) در 8.8 میلیمتر (عرض) و با ضخامت 0.67 میلیمتر است.

 

 

پیش از این با کم شدن حجم سیم کارت‌ها، میکروسیم به عنوان یک سیم کارت کوچکتر برای گوشی و تبلت های پیشرفته به بازار تکنولوژی عرضه شده بود اما در نانو سیم کارت، ضخامت نیز تغییر یافته و در مقایسه با میکرو سیم کارت، نانو سیم 15پیکوسانتیمتر نازک تر شده است.

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در حال حاضر تنها گوشی‌ که از این نوع سیم کارت پشتیبانی می‌کند گوشی آیفون 5 و تبلت آی‌پد مینی هستند. 

رشد بازار تلبت‌ها در سه ماهه سوم 2012 با فروش 27.8 میلیون تبلت به 49.5 درصد رسیده است، که این رشد نسبت به سه ماهه قبل تنها 6.7 درصد بیشتر است.

 

 رشد اندروید به لطف سامسونگ و آمازون بسیار قابل ملاحظه بوده، درحالی که اپل نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد کمتری داشته است. زمانی که رشد اپل را با سه ماهه دوم، که اپل در آن سه ماهه بسیار قوی ظاهر شده بود، مقایسه می کنیم 15.1 درصد از رشد اپل کاسته شده است که به نظر می‌آید آی‌پد مینی بتواند به بالا رفتن دوباره این درصد کمک کند.

 

اما توجه داشته باشید که اپل هنوز با در اختیار داشتن 50.4 درصد از فروش تبلت‌ها در صدر این جدول قرار دارد.

 

در این میان سامسونگ بهترین عملکرد را داشته و می‌توان گفت که این رشد فزاینده را مدیون گلکسی نوت 10.1 خودش است. در سه ماهه سوم سامسونگ 5.1 میلیون تلبت به فروش رسانده که باعث رشد 11.9 درصدی نسبت به سال گذشته شده است.

 

آمازون نیز که در سه ماهه گذشته تبلتی نداشته توانسته 4.2 درصد رشد را نسبت به سه ماهه دوم به ثبت برساند.

 

 

گذشته از این آمار و ارقام مقایسه‌ای بین کمپانی‌ها نکته‌ای که در اینجا جالب توجه است رشد بسیار چشمگیر و ضریب نفوذ بالای تبلت‌ها است که به نظر می‌رسد در صدد گرفتن جایگاه لپ تاب‌ها هستند. باید دید که چه زمانی تبلت‌ها موفق می‌شوند جایگاه لپ تاب‌ها را به عنوان گزینه‌ اصلی خرید کاربران تصاحب کنند، که با این رشد آن زمان به نظر دور نمی‌آید

امروزه استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در وبگردی رواج زیادی پیدا کرده و به علت استفاده آسان از صفحات لمسی و قابل حمل بودن این دستگاه‌ها افراد تمایل بیشتری برای استفاده از این دستگاه‌ها در مرور وب دارند. اما ترافیکی که این دستگاه‌ها در مرور وب دارند به چه میزان است؟

 

 اعداد و ارقام جدید از آخرین مطالعه NetMarketShare نشان می‌دهد که 10.29 درصد از ترافیک وبگردی مربوط به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

 

 

این اولین باری است که این درصد به بیش از 10 درصد می‌رسد، در ماه گذشته این میزان برابر 7.3 درصد بوده است و این نشان از رشد چشمگیر استفاده افراد از گوشی‌ها و تبلت‌ها است.

 

اما سهم دو سیستم عامل بزرگ iOS و اندروید چه میزان بوده؟ از این 10.3 درصد 60 درصد ترافیک به دستگاه‌های iOS و 27 درصد نیز به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی اختصاص داشته است.

 

 

و اما مرورگرهای موبایلی چه میزان از این درصدها را به خود اختصاص داده‌اند؟

 

در مکان اول مرورگر سافاری اپل با 60.31 درصد بیشتر ترافیک مرورگرهای موبایلی و تبلتی را دشته، در مکان دوم مرورگر اندروید با 25.95 درصد، در مکان سوم مرورگر اپرا با 8.24 درصد، بلک بری با 1.32 درصد و در نهایت مرورگر سیمبین تنها با 0.89 درصد سهم از ترافیک مرورگرهای موبایلی و تبلتی در مکان پنجم قرار گرفته است.

 

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : good boy

بحث‌ها و جدل‌های زیادی بر سر این بود که ویندوز آر تی فضای زیادی را از حافظه داخلی تبلت جدید مایکروسافت اشغال خواهد کرد.

 

مایکروسافت به تمام این بحث‌ها پایان داده و اعلام کرده که برنامه ویندوز که شامل Windows RT، برنامه آفیس و برنامه‌های از پیش نصب شده دیگر است دقیقا نیمی از فضای 32 گیگابایتی تبلت را اشغال خواهد کرد.

 

 

این فضای اشغال شده برای یک تبلت  فضای زیادی است به خصوص زمانی که شما فیلم ها و برنامه‌های زیادی را نیاز داشته باشید تا بر روی تبلت خود نصب  کنید. اما راه‌های زیادی برای افزایش این حافظه از جمله وجود فضاهای ابری، درگاه حافظه microSD و ارتباط  USB در این تبلت وجود دارد.

 

شاید این از بین رفتن زیاد حافظه داخلی برای بعضی‌ها ناراحت کننده باشد اما به نظر نمی‌رسد که این امر بر فروش این تبلت تاثیر زیادی داشته باشد.

در تمام دنیا آیفون یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند است. اما به نظر می‌آید این پادشاهی در حال نزول است.

 

 

گروه Strategy Analytics اعلام کرده که گوشی سامسونگ گلکسی اس 3 به تعداد 18 میلیون عدد در سه ماهه سوم فروخته در حالی که در این مدت آیفون 4S تنها 16.2 میلیون عدد فروخته است. باید دید که آیا فروش آیفون 5 می‌تواند این جا ماندن اپل از سامسونگ را جبران کند یا خیر؟

 

گلکسی اس 3 آیفون 4S را پشت سر گذاشت

 

فروش این 18 میلیون عدد گلکسی اس 3 باعث شده که سودی در حدود 7.3 میلیارد دلار سود کسب کند.

 

 بر طبق شرکت آنالیزگر Canalys در سه ماهه سوم امسال در چین که یکی از بزرگترین بازارهای موبایلی جهان را دارد اپل در بازار چین از لیست 5 گوشی برتر خارج شد.

 

در این گزارش آمده که امسال بازار کشور چین از بازار آمریکا سبقت خواهد گرفت و به بزرگترین بازار تلفن‌های جهان تبدیل خواهد شد.

 

سامسونگ در بازار چین 14 درصد از بازار را در اختیار خود دارد در حالی که Lenovo  با 13 درصد از در اختیار داشتن بازار در پشت سر آن حرکت می‌کند.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:37 ::  نويسنده : good boy

با از راه رسیدن نسخه 6.1 iOS یک ویژگی جدید به سیری اضافه می‌شود و آن توانایی سیری در خرید بلیط سینما توسط برنامه Fandango است.

 

اکنون کاربران می‌توانند بلیط سینما را برای یک فیلم خاص و یک مکان خاص درخواست کنند و سیری زمان نمایش و سینما را برای آن‌ها نشان می‌دهد. بعد از آن کاربران با کلیک بر روی دکمه خرید بلیط به برنامه Fandango متصل می‌شوند و تکمیل خرید توسط این برنامه انجام می‌شود.

 

 

گزارش می‌گوید که این ویژگی برای آمریکا است و تمام سینماها را نیز پوشش نمی‌دهد.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:36 ::  نويسنده : good boy

تمام کمپانی‌ها در آمریکا دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند گوشه‌ای از این خسارات به وجود آمده را جبران کنند. در این میان اپل نیز خود را کنار نکشیده و اعلام کرده که 2.5 میلیون دلار پول به صلیب سرخ برای کمک به خسارت‌دیدگان طوفان سندی اهداء خواهد کرد.

 

 

تیم کوک در نامه‌ای که به دست 9to5Mac رسیده گفته که "در هفته گذشته تمام افکار ما با کسانی که از طوفان سندی آسیب دیده‌اند و عواقب بعدی این طوفان بوده است." همچنین اضافه کرده که "کارمندان و مشتریان ما در سراسر دنیا برای کمک‌های میلیون دلاری اعلام آمادگی کرده‌اند اما ما به نمایندگی از تمام کارکنان خود ما 2.5 میلیون دلار به صلیب سرخ اهداء خواهیم کرد. امید داریم که این مبلغ بتواند کمکی به خانواده‌ها، تجارت و خسارت دیدگان دیگر باشد."

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:35 ::  نويسنده : good boy

اپل به تازگی بر روی آی‌پد خود از آیکونی برای ساعت استفاده کرده است که این آیکون شبیه ساعتی است که در راه آهن سوئیس قرار دارد و طرح این ساعت متعلق به راه آهن سوئیس بوده است.

 

اخیرا دو کمپانی بر سر این مسئله با یکدیگر مذاکراتی انجام داده‌اند، حالا بر طبق گزارشی از AFP یک توافق بین دو شرکت انجام گرفته و اپل موافقت کرده تا 21 میلیون فرانک سوئیس را به شرکت راه آهن سوئیس بابت استفاده از این آیکون بپردازد.

 

 

استفاده از یک آیکون ساده بر روی آی‌پد ضرری برابر 21 میلیون را برای اپل به همراه داشته که به نظر نمی‌آید برای هیچکدام از کارکنان اپلی

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : good boy

آقای استیون سینوفسکی رئیس بخش ویندوز مایکروسافت به طور ناگهانی تصمیم به جدایی از این شرکت گرفت. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که مایکروسافت روزهای پر هیاهویی را با معرفی محصولات جدید خود تجربه می‌کند و سینوفسکی نیز در این امر بزرگ نقش زیادی داشته است.

 

 اشخاصی که جای سینوفسکی را گرفته‌اند خانم جولی لارسن گرین که مسئول بخش مهندسی سخت افزار و نرم افزار شده و خانم تامی رلر که مسئول بخش بازرگانی ویندوز می‌شود.

 

آقای سینوفسکی بعد از 23 سال این کمپانی بزرگ را ترک کرده او شخصی است که نقش اصلی را در پشت پرده ارائه ویندوز نسل جدید و تبلت سرفیس داشته است.

 

 

گفته شده که این تصمیم با توافق هر دو طرف صورت گرفته است. در خبرها آمده که استیو بالمر از سینوفسکی بابت زحماتش برای تولید محصولات جدیدی مانند آفیس 2013،ویندوز 8، ویندوزفون 8 و تبلت سرفیس قدردانی کرده است.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:32 ::  نويسنده : good boy

شاو وو تحلیلگر در Sterne Agee اعلام کرده که تصور می‌کند اپل به احتمال زیاد بابت هر گوشی هوشمندی که اچ تی سی به فروش برساند مبلغی برابر 6 تا 8 دلار دریافت کند. اگر بخواهیم این مبلغ را در فروش احتمالی اچ تی سی در سال 2013 که تقریبا 30 تا 35 میلیون گوشی خواهد بود ضرب کنیم بدین معنی می‌شود که اپل مبلغی در حدود 180 تا 280 میلیون دلار از اچ تی سی دریافت کند.

 

 

این ادعای Wu برمی‌گردد به گزارشی از وال استریت ژورنال که در خبری از یک منبع ناشناس اعلام کرده بود که از این توافق خبر دارد.

 

البته نمی‌توان به طور دقیق بر روی صحت این موضوع تایید کرد اما به نظر می‌آید که اپل می‌تواند از این موضوع به عنوان یک الگو برای دیگر کمپانی‌هایی مانند سامسونگ و موتورولا که با آن‌ها بر سر موضوع پتنت‌ها جنگ دارد استفاده کند.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:31 ::  نويسنده : good boy

سرپرست توسعه دهندگان اندروید تایید کرد که نکسوس اس و موتورولا زوم به اندروید 4.2 بروزرسانی نخواهند شد و در همان اندروید 4.1.2 باقی خواهند ماند.

 

این انتظار را داشتیم که بالاخره این روز برای نکسوس اس برسد، زیرا سخت افزار این گوشی برای چند سال قبل است و نرم افزارهای جدیدی که می‌آیند به سخت افزارهای قوی تری برای پشتیبانی نیاز دارند.

 

 

با تمام این اوصاف همین که نکسوس اس تا این مرحله توانسته برسد بسیار برای این گوشی خوب است زیرا این گوشی از اندروید 2.3 شروع شد و تا این زمان 2 بروزرسانی جدید که یکی بستنی حصیری و دیگری آبنبات ژله‌ای بوده است. این خوب است که این دو گوشی بروزرسانی بر روی خود دارند که حتی بعضی از گوشی‌هایی که از 6 ماه پیش به بازار عرضه شده‌اند نتوانستند این بروزرسانی‌ها را دریافت کنند در حالی که این دو گوشی نزدیک به دو سال پیش متولد شدند.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:30 ::  نويسنده : good boy

 اچ تی سی در آمریکا گوشی HTC DROID DNA را معرفی کند.

 

به گزارش جی اس ام این مراسم برگزار شد و گوشی اچ تی سی معرفی شد.

 

مشخصات کامل این گوشی را می‌توانید در ذیل ببینید:

 

 

·         صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت فول اچ دی 1080p

·         پردازشگر 4 هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز

·         2 گیگابایت رم

·         دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش LED

·         دوربین جلو 2 مگاپیکسل

·         مجهز به LTE، Wi-Fi، NFC، بلوتوث نسخه 4

·         حافظه داخلی 16 گیگابایت (عدم وجود درگاه حافظه خارجی)

·         باطری 2020 میلی آمپری

·         اندروید 4.1

 

 

 

 

پیش فروش این گوشی از امروز آغاز شده و در 1 آذر نیز توسط Verizon  ارائه می‌شود.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:28 ::  نويسنده : good boy

شاید کتاب‌خوان اپل که به نام iBooks معروف است را دیده باشید این کتاب‌خوان را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌خوان‌های دنیا نامید، علت این امر حالت‌های انیمیشنی زیبا در این کتاب‌خوان است. یکی از این انیمیشن‌ها که در بیشتر کتاب‌خوان‌ها وجود دارد و جذابیت زیادی برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی بر روی تبلت‌ها ایجاد می‌کند حالت ورق خوردن این کتاب‌ها به صورتی ورق خوردن یک کتاب واقعی است.

 

 هفته گذشته USPTO (دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده) مالکیت این پتنت را به اپل اهدا کرد که کد این پتنت نیز D670,713 است. این پتنت در ماه دسامبر سال گذشته ثبت شده بود.

 

اپل در باره این پتنت که اکنون مالک آن است گفته که در طراحی این پتنت از نوع خاصی از انیمیشن استفاده شده که رقیب ندارد.

 

 

علی رقم اینکه این پتنت اکنون به نام اپل است اما رقبا هنوز می‌توانند در بعضی حالت‌ها از آن استفاده کنند به طور مثال ورق خوردن کتاب از گوشه بالایی جزو این پتنت به حساب نمی‌آید.

 

با این ثبت حق اختراع به نظر می‌آید اکنون اپل دست بازتری برای شکایت از زقبای خود به خصوص رقیبانی که کتاب‌خوان تولید می‌کنند دارد.

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:27 ::  نويسنده : good boy

گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که می گویند رنگ‌های جدید برای گوشی‌های گلکسی نوت 2 و گلکسی اس 3 مینی در راه است.

 

 این رنگ‌های جدید برای گلکسی اس 3 مینی عبارتند از: خاکستری تیتانیومی، سرخ تیره و مشکی که این رنگ‌ها در ماه دسامبر (آذر ماه) و یا اوایل 2013 ارائه می‌شوند.

 

رنگ‌های جدید برای گلکسی نوت 2 نیز عبارتند از قهوه‌ای کهربایی، آبی توپاز و قرمز که این رنگ‌ها انتظار می‌رود در 2013 ارائه شوند.

 

به نظر می‌آید سامسونگ قصد دارد این رنگ‌ها را در نمایشگاه CES 2013 که از 8 ژانویه (19 دی) تا 11 ژانویه (22 دی) در لاس‌وگاس برگزار می‌شود معرفی کند.

 

در حال حاضر دو رنگ از گلکسی نوت 2 در بازار موجود است.

 

 

به نظر می‌آید تجربه سامسونگ در ارائه رنگ‌های جدید و زیبا برای گلکسی اس 3 که به تازگی ارائه شد موفقیت آمیز بوده که سامسونگ تصمیم گرفته رنگ‌های جدیدی را برای پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت 2 ارائه کند و غول خود را با لباسی جدید آراسته کند.

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:23 ::  نويسنده : good boy

گلکسی اس 3 موفقیت زیادی را در فروش و کسب محبوبیت برای سری گلکسی سامسونگ به همراه داشت اما به نظر می‌رسد که ماموریت آن در حال تمام شدن است و باید وظیفه خود را برگردن نسل بعدی خود یعنی گلکسی اس 4 قرار دهد.

 

شایعات تازه‌ای از گوشی نسل چهارم گلکسی سامسونگ به گوش می‌رسد، مشخصات دیگری که گفته می‌شود این گوشی به آن‌ها مجهز است یک پردازشگر 4 هسته‌ای Exynos  است که گفته می‌شود مانند پردازشگری است که سامسونگ در تبلت 10 اینچی نکسوس خود استفاده کرده است.

 

 

مورد دیگر یک دوربین 13 مگاپیکسلی است که به نظر می‌آید گلکسی اس 4 به آن مجهز باشد، درست است که شایعات قبلی در مورد گلکسی نوت 2 درباره دوربین 13 مگاپیکسلی درست از آب در نیامد و به علت بدقولی سونی سامسونگ نتوانست دوربین 13 مگاپیکسلی را بر روی گلکسی نوت 2 قرار دهد اما به نظر نمی‌رسد که سامسونگ بر روی 3 نسل از گوشی‌های گلکسی خود از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کند.

 

با بیان تمام این جزئیات هنوز نمی‌توان نظر قطعی در مورد نسل بعدی گلکسی ابراز کرد باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ جه برگ برنده‌ای در گلکسی اس 4 قرار می‌دهد تا بتواند موفقیت گلکسی اس 3 را ادامه دهد.اگه شما ویژگی بنظرتون میاد که فکر میکنین داره بگید.شاید داشت

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:22 ::  نويسنده : good boy

یک دانشمند بخش تکنولوژی در آمریکا به نام Chris Harrison از دانشگاه Mellon  در Pittsburg ایالت پنسیلوانیا به تازگی یک نمونه اولیه از یک گوشی ساخته‌ است که توانایی تشخیص اینکه شما با کجای دست خود صفحه گوشی را لمس می‌کنید دارد، به طور مثال اگر شما با نوک انگشت خود یا با ناخن خود و یا با فواصل بین بند انگشتان خود صفحه گوشی را لمس کنید گوشی می‌تواند تشخیص دهد که شما با کدامیک از این قسمت‌ها صفحه نمایش را لمس کرده‌اید.

 

شاید برای شما سوال شود که مزیت این کار چیست؟

 

به عنوان مثال شما از نوک انگشت خود می‌توانید برای انتخاب یک گزینه در گوشی استفاده کنید در حالی که با ضربه زدن توسط قسمت پشتی بند انگشت خود می‌توانید به عنوان یک کلیک راست مانند آنچه در رایانه‌ها می‌بینیم استفاده کرده و یک زیر منو را برای آن قسمتی که انتخاب کرده‌اید باز کنید.

 

 

مزیت‌های دیگر این اختراع این است که در بازی‌ها و برنامه‌های مختلفی که برای یک گوشی طراحی می‌شوند می توان امکانات بیشتری را به کار برد و بازی‌هایی با جذابیت بیشتر و برنامه‌هایی با کارآیی بالاتر طراحی کرد.

 

این دانشمند اشاره کرده که گوشی‌های هوشمند در حال حاضر نسبت به توانایی‌هایی که دستان ما قادر به انجام آن هستند بسیار کارهای ساده‌ای را می‌توانند انجام دهند در حالی که ما با توجه به توانایی‌های موجود در دستان خود می‌توانیم کارهایی بیشتری را با صفحه نمایش گوشی‌های خود انجام دهیم اگر گوشی‌ها بتوانند از این قابلیت‌ها پشتیبانی کنند.

 

Harrison  برای فروش گوشی خود به یک کمپانی به نام Qeexo  ملحق شده است.

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:21 ::  نويسنده : good boy

اپل در سال 2008 فروشگاه نرم افزاری حود را راه اندازی کرد و به سرعت این فروشگاه محبوب شد و توسعه دهندگان علاقه‌ خاصی به توسعه نرم افزار برای این فروشگاه نشان دادند.

 

 امروز تعداد برنامه‌های این فروشگاه بزرگ نرم افزاری به رقم خیره کننده 1 میلیون برنامه رسیده است. در حال حاضر 736.247 تعداد از این برنامه‌ها فعال هستند و 45 درصد آن‌ها یعنی 336.270 برنامه پولی هستند.

 

نکته جالب اینجاست که در حدود 15 درصد از این برنامه‌ها بازی هستند این بدان معنی است که 120.065 بازی در این فروشگاه وجود دارد.

 

 

شاید بپرسید که چرا می‌گوییم 1 میلیون برنامه در حالی که فقط 736.247 برنامه فعال هستند؟ زیرا بسیاری از توسعه دهندگان برنامه‌های خود را از این فروشگاه پاک کرده‌اند و این رقم حتی بیش از این‌ها هم می‌توانست باشد.

 

این ارقام در حالی بیان می‌شوند که تعداد برنامه‌های گوگل پلی در حدود 750.000 برنامه و تعداد برنامه‌های مارکت ویندوزفون در حدود 125.000 برنامه است.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:19 ::  نويسنده : good boy

 برنامه‌ای است که به تازگی برای iOS عرضه شده که توانسته رکورد فروش برنامه‌های ایرانی اپل را در بازار سیبچه بشکند.

 

سازنده این برنامه که محصولش را منحصرا در سیبچه عرضه کرده درباره محصولش میگوید: برای کاربران ایرانی  دستگاه‌های اپلی نیاز به چنین برنامه‌ای کاملا محسوس بود، Vvallet  را ساختیم تا کارهای بانکی مثل انتقال وجه کارت به کارت یا پرداخت قبض و ...را ساده تر کنیم. از دلایلی که توسعه دهندگان به سمت اپل نمی رفتند سیاست های بسته آیتونز و نداشتن دسترسی به کردیت کارت و ... بود که با به وجود آمدن بازارچه هایی مثل سیبچه این موضوع برطرف شده و نوشتن برنامه برای دستگاه های اپل در ایران هم مثل بقیه دنیا تبدیل به کاری پرسود شده است، در ضمن زبان برنامه نویسی برای دستگاه های اپل از زبان های نسبتا ساده است که هر کسی را قادر می کند اگر ایده نویی داشته باشد راحت بتواند تبدیل به یک توسعه دهندهiOS شود.

 

 

اما والت چیست؟

 

والت یا همان کیف پول الکترونیک اولین نرم افزار بانکداری الکترونیک برای دستگاه‌های اپل است که سعی بر این دارد که کارهای روزمره شما را سهولت بخشیده و در زمان شما صرفه جویی کند. از امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

·         انتقال وجه از کارت‌های ملی به ملی

·         انتقال وجه از کارت‌های پاسارگاد به پاسارگاد

·         دریافت موجودی کارت‌های ملی

·         دریافت موجودی کارت‌های پاسارگاد

·         دریافت موجودی کارت‌های کشاورزی

·         خرید شارژ ایرانسل و همراه اول با تمامی کارت‌های عضو شتاب در کوتاهترین زمان ممکن

·         پرداخت قبض با استفاده از تمامی کارت‌های شتاب

·         انتخاب شناسه قبض از حافظه دستگاه و صرفه جویی در زمان شما

·         دریافت گزارش انتقال وجه، خرید شارژ و پرداخت قبض در ایمیل

·         محافظت از اطلاعات شما توسط رمز عبور ورودی

·         امکان استفاده از چندین کارت به صورت همزمان (فقط برای نسخه کامل)

·         امکان ارسال کد شارژ از طریق پیامک

·         امکان پرداخت قبض با استفاده از بارکد

·         امکان ویرایش کارت های شخصی

·         امکان حذف تاریخچه های پرداخت

·         نمایش شماره ارجاع و پیگیری در تاریخچه پرداخت

 

اطلاعات تکمیلی و طریقه دانلود برنامه را از لینک زیر می‌توانید مشاهده بفرمائید.

 

http://my.sibche.ir/app/details/id/597/name/VVallet

نیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان از طریق گوشی‌های تلفن خود به این سایت‌ها سر می‌زنند. بر اساس نتایج یک تحقیق مشخص شده انقلابی که گفته می‌شود گوشی‌های همراه در استفاده از اینترنت ایجاد کرده‌اند چندان دور از واقعیت نیست. بر اساس تحقیقات به عمل آمده این گرایش در میان کاربران از منطقه آسیا- اقیانوسیه بیش‌تر است. آسیا-اقیانوسیه شامل بخش عمده آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه است.

 

بر اساس گزارش سالیانه "وضعیت رسانه‌های اجتماعی" که از سوی موسسه "نیلسن" تهیه شده مشخص شده است که ۵۹ درصد از کاربران در آسیا و اقیانوسیه از طریق گوشی‌های همراه خود به شبکه‌های اجتماعی نظیر سر می‌زنند. این میزان، ۱۲ درصد از میانگین جهانی بالاتر است و تقریبا دو برابر میانگین اروپا و آمریکاست. در اروپا و آمریکا  ۳۳ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی همراه به وب‌سایت‌های مربوط وارد می‌شوند.

 

بر اساس آمار، بیش از سه پنجم کاربران اینترنت عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

 

نیسلن" موسسه‌ای‌ست که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا کار می‌کند و به تحلیل رفتارهای مشتریان در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. گزارش کامل "نیلسن" قرار است ماه آینده میلادی منتشر شود که در آن اطلاعات جزئی‌تری نظیر سن و جنس کاربران مشخص شده است.

 

بر اساس یافته‌های "نیلسن" همچنین مشخص می‌شود که کاربران اینترنت در آسیا و اقیانوسیه بیش‌ترین صاحبان گوشی‌های هوشمند جهان هستند.

 

گزارش "نیلسن" از تحلیل اطلاعات ۲۸ هزار نفر از ۵۶ کشور جهان که در فوریه و دسامبر ۲۰۱۲ به یک نظرسنجی پاسخ دادند به دست آمده است. بر اساس یافته‌‌های حاصل از این تحقیق، ۴۴ درصد مشتریان گوشی‌های همراه جهان در آسیا-اقیانوسیه، ۳۱ درصد در اروپا و ۳۰ درصد در آمریکای شمالی هستند

 

بر اساس یک گزارش تحلیلی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده بود نفوذ گوشی‌های هوشمند در آسیا و اقیانوسیه ۱۹ درصد است، این در حالی‌ست که میزان نفوذ گوشی‌های هوشمند در آمریکا ۶۳ درصد و در اروپا ۵۱ درصد است. از مقایسه این دو آمار می‌شود نتیجه گرفت اگرچه تعداد دارندگان گوشی‌های هوشمند در آسیا کم‌تر است اما آن‌ها بیش‌تر به گوشی‌های خود وابسته هستند.  

 

 

آسیا، از بیش‌ترین نفوذ اینترنت تا کم‌ترین

 

بر اساس یافته‌های "نیلسن" بیش از ۶۰ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سنگاپور، اندونزی، چین، کره جنوبی و هنگ‌کنگ از طریق گوشی‌های هوشمند خود به سایت‌های اجتماعی آن‌لاین نظیر دسترسی دارند. نفوذ گوشی‌های هوشمند در میان این کشورها متفاوت است، از کم‌ترین میزان در اندونزی تا بیش از ۶۰ درصد در کره جنوبی را در بر می‌گیرد.

 

کره جنوبی بیش‌ترین نفوذ اینترنت را در آسیا دارد که ۸۳ درصد است. این کشور همچنین سریع‌ترین میانگین سرعت اینترنت را دارد که ۷/ ۱۵ مگابایت است. ژاپن دومین کشور از نظر میزان نفوذ اینترنت در آسیاست. نفوذ اینترنت در ژاپن ۷۹ درصد است. این در حالی‌ست که نفوذ اینترنت در کشور میانمار(برمه) در آسیا تنها یک درصد است.

 

چین نیز بیش‌ترین تعداد کاربران اینترنت آسیا را دارد. تعداد کاربران در این کشور ۵۳۸ میلیون نفر است. کشور بعدی هند است که ۱۲۱ میلیون کاربر اینترنت دارد. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تعداد کاربران اینترنت در آسیا در سال ۲۰۱۲، ۱۴ درصد (۱۰۲ میلیون نفر) افزایش یافته است.

 

چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 17:12 ::  نويسنده : good boy

 قیمت آیفون 5 در بازار تلفن همراه نسبت به هفته گذشته نزدیک به 1 میلیون تومان کاهش داشته است.

 

قیمتآیفون و آی‌پد مینی و آی‌پد 4G در بازار را می‌تواند در ذیل مشاهده بفرمائید.

 

هفته گذشته قیمت آیفون 5 با ظرفیت 16 گیگابایت در حدود 3.500.000 هزار تومان بوده است   . مشاهده کنید که با کاهشی در حدود 1 میلیون همراه بوده است.

 

قیمت‌های امروز

 

آیفون 5

16 گیگا بایت سفید: 2.770.000

16 گیگابایت مشکی: 2.740.00

32 گیگابایت سفید: 3.070.000

32 گیگابایت مشکی: 3.150.000

64 گیگابایت (مشکی – سفید): 3.470.000

 

آیفون 4S

16 گیگبایت (مشکی – سفید): 1.865.000

 

آی‌پد نسل سوم

4G

16 گیگابایت (مشکی – سفید): 1.875.000

32 گیگابایت (مشکی – سفید): 2.235.000

64 گیگابایت (مشکی – سفید): 2.525.000

 

Wi-Fi

16 گیگابایت (مشکی – سفید): 1.535.000

32 گیگابایت (مشکی – سفید): 1.835.000

64 گیگابایت (مشکی – سفید): 2.185.000

 

آی‌پد نسل چهارم

Wi-Fi

16 گیگابایت (مشکی - سفید): 1.870.000

32 گیگابایت (مشکی): 2.170.000

 

آی‌پد مینی

Wi-Fi

16 گیگابایت ( مشکی): 1.370.000

32 گیگابایت (مشکی): 1.670.000

64 گیگابایت (مشکی): 2.070.000

 

 

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و تکنو لوژی و آدرس techman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 729
بازدید کل : 33730
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content