موبایل و تکنو لوژی
اطلاعات کلی درباره موبایل
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:43 ::  نويسنده : good boy
مایکروسافت امشب در سانفرانسیسکو ویندوز فون 8 را به همراه نمایش 5 گوشی از نوکیا، اچ تی سی و سامسونگ عرضه کرد. با هسته مشترک جدید که با ویندوز 8 به اشتراک گذاشته می‌شود، هم اکنون بیش از 120.000 اپلیکیشن برای ویندوز فون موجود است. به علاوه ویندوز فون برای 50 زبان و در 191 کشور در دسترس است. Live tiles یکی از عمومی‌ترین ویژگی‌های ویندوز فون 8 است. مایکروسافت Live Apps را معرفی کرد که می‌تواند با Wallet و سایر اپلیکیشن ها تجمیع شود. همچنین صفحه قفل (Lock Screen) اکنون با Live Apps تجهیز شده است. یکی از کمبودهای ویندوز فون در مقایسه با iOS و اندروید کمبود اپلیکیشن های آن بوده است. مایکروسافت به سمت برجسته سازی بسیاری از شرکت‌هایی رفته است که با باور این شرکت تجربه کاری را ارتقا می‌بخشد. در واقع این شرکت اعلام کرده است که با شبکه‌های اجتماعی برجسته در این زمینه مشارکت خواهد داشت. از جمله آنکه کاربران می‌توانند اکنون با عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی صفحه قفل گوشی خود را بسازند. افزون بر آن یک نسخه جدید از نرم افزار Skype برای ویندوز فون 8 ایجاد شده است. Skype در ویندوز فون 8 از معماری جدیدی برای بر قراری تماس‌ها استفاده می‌کند. که تجربه تماس را به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا بخشید. به طور دقیق‌تر، Skype در این سیستم عامل به طور دائم وصل است و این فرآیند بدون اجرای کدهای خاصی در پس زمینه اجرا می‌شود که منجر به حفظ عمر باتری می‌شود.  مایکروسافت برای افراد که نگران محدودیت داده‌ها هستند، یک ویژگی جدید به نام Data Sence معرفی کرده است و کاربران این امکان را خواهد داد که به و بگردی بیشتری بپردازند در عین حال یکه از کم‌ترین میزان داده‌ها استفاده کنند. Data Sence این فرآیند را با فشرده سازی اطلاعات وب انجام می‌دهد. ویژگی دیگری که امشب توسط مایکروسافت برای ویندوز فون 8 معرفی شد، Kids`s Corner است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که کودک شما به کدام اپلیکیشن دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید صفحه نمایش خود را برای کودکان خصوصی سازی  کنید و یک صفحه قفل با اسم یا عکس آن‌ها داشته باشید.  Kids`s Corner از طریق منوی Setting قابل فعال سازی است و در صحنه قفل به صورت Live Tile ظاهر می‌شود و آیکون به صورت تصویر یک چرخ دنده است.
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:40 ::  نويسنده : good boy

تیم بحران گوگل نقشه خود را برای کمک به مردم در طول طوفان سندی توسعه می‌دهد.این طوفانی که در راه است و گوگل نیز مراسم خود را به خاطر آن لغو کرد یک طوفان معمولی نیست.  این طوفان با نام Frankenstorm است به این علت که زمستان و تندبادهای گرمسیری با هم آمیخته شده‌اند. برای کمک به افراد تیم گوگل نقشه خود را طوری توسعه داده که مردم متوجه شوند که در حال حاضر طوفان در کجا قرار دارد و اطلاعات ضروری را برای مردم برزورسانی می‌کند. برای این کار گوگل یک نقشه زنده درست کرده که افراد می‌توانند رد طوفان سندی را دنبال کنند. علاوه بر این پیام‌های اضطراری که از طرف دولت به منظور تخلیه مکان‌ها یا هر مورد اضطراری که شاید در منطقه اتفاق بیافتد به صورت یک هشدار  ظاهر می‌شود.

سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:37 ::  نويسنده : good boy

حققین در حال توسعه نسل بعدی تلفن‌های همراه هستند. اما مهمترین ویژگی این تلفن‌ها چیست؟در یک کمپانی دانمارکی 4 دانشجوی دکتری استخدام شده‌اند تا پروژه‌ای به نام Eye Tribe رو گسترش دهند. این پروژه برای گوشی‌های موبایلی امکانی را فراهم می‌آورد که کاربران بتوانند بوسیله‌ی حرکت چشم خود کارهایی مانند ورق زدن یک کتاب الکترونیکی و یا یک بازی را انجام دهند. این کار بوسیله استفاده از بازتاب نور اینفرارد که از مردمک چشم می‌آید و با استفاده از دوربین گوشی ضبط  می‌شود انجام پذیر می‌شود.  برای مثال زمانی که در حال خواندن یک کتاب الکترونیکی هستید و چشم خود را به قسمت انتهایی یک صفحه کتاب می‌برید گوشی متوجه می‌شود که باید به صفحه بعدی برود و یا زمانی که چشم خود را از روی گوشی کنار می‌برید صفحه گوشی کم نور شود. این 4 دانشجو 800 هزار دلار پول از کمپانی برای توسعه این پروژه دریافت کرده‌اند، اما زمانی که این پروژه به سرانجام برسد بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در اختیار دیگر شرکت‌های توسعه دهنده نرم افزاری موبایل قرار می‌گیرد. این برنامه برای این هدف در حال طراحی است تا به عنوان یک نرم افزار اضافی بر روی تبلت‌ها و گوشی‌ها نصب شود. در حال حاضر دوربین‌های کنونی موبایل برای اینکه بتوانند از عهده اینکار برآیند به یک وسیله‌ اضافی کوچک نیاز دارند که نور اینفرارد را برای آن‌ها فراهم کند. انتظار می‌رود که این تکنولوژی تجربه جدیدی را برای کتاب خوانی و بازی های موبایلی به ارمغان بیاورد. منبع: شبکه خبری هندوستان

سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:30 ::  نويسنده : good boy

 سامسونگ گزارش مالی 3 ماهه سوم خود را ارائه کرد. سامسونگ گزارش مالی سه ماه سوم خود را ارائه کرده و یکبار دیگر شاهد ارقام جالبی از سوی سامسونگ هستیم. درآمد کل سامسونگ در این سه ماهه اخیر برابر 47.5 میلیارد دلار بوده که 26 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. اما سود سامسونگ برابر 7.4 میلیارد دلار بوده که این میزان 91 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.  در قسمت موبایلی سامسونگ رشد بسیار قوی داشته و قسمت موبایل 23.9 میلیارد دلار به درآمد شرکت کمک کرده است. به نظر می‌رسد در این امر گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ به خصوص گلکسی اس 3 نقش به سزایی را ایفا کرده‌ است.

سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:29 ::  نويسنده : good boy

گوشی HTC One X یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر HTC است. مدیر ارشد آسیای HTC آقای Jack Tong در یک مراسم خبری اعلام کرد که بروزرسانی اندروید 4.1.2 برای گوشی One X از دیروز ارائه شده است. همچنین آقای Jack Tong اعلام کرد که بروزرسانی برای One Sنیز ارائه می‌شود اما زمان دقیق آن را اعلام نکرد. این بروزرسانی علاوه بر اندروید 4.1.2 رابط کاربری جدید HTC یعنی HTC Sense 4+ را به همراه دارد.  اگر شما نیز گوشی خود را بروز کردید در قسمت نظرات به ما بگویید که از این بروزرسانی رضایت دارید یا خیر؟ 

سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:26 ::  نويسنده : good boy

در اخبار روزهای گذشته گفتیم که گوگل برای برگزاری یک مراسم خبری دعوت‌نامه های خود را ارسال کرده و همچنین گفتیم که احتمالاً در این مراسم تبلت 10 اینچی گوگل ساخت سامسونگ معرفی می‌شود. عکس‌های جدیدی پخش شده که گفته می‌شود عکس‌های این تبلت 10 اینچی گوگل است. به همراه عکس‌ها مشخصات این تبلت نیز پخش شده که به نظر جالب می‌آیند، در زیر عکس‌ها و مشخصات احتمالی این تبلت را می‌توانید مشاهده بفرمایید: صفحه نمایش 10.1 اینچی با کیفیت 1600×2560 با تراکم پیکسلی 298 پیکسل در اینچپردازشگر جدید 2 هسته ای سامسونگ با سرعت 1.7 گیگاهرتز (که گفته می‌شود این پردازشگر در بنچ مارک ها پردازشگرهای 4 هسته ای کوآلکوم و A6 اپل را می‌تواند شکست دهد)رم 2 گیگابایتی16 گیگابایت حافظه داخلی ودوربین 5 مگا پیکسلیمجهز به NFC       

سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:23 ::  نويسنده : good boy

اندروید در سال 2016 بیشترین ضریب نفوذ را در بین سیستم عامل‌ها خواهد داشت. تخمین‌های جدید یک تحقیق از Gartner  نشان می‌دهد که در آینده سیستم عامل گوگل بر روی 2.3 میلیارد دستگاه وجود داشته باشد در حالی این تعداد دستگاه برای ویندوز 2.28 میلیون دستگاه خواهد بود. در حال حاضر اندروید قطعا نسبت به ویندوز راه را به خوبی طی کرده است، اما فعلا دستگاه های بیشتری مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت وجود دارند که این یک مزیت برای مایکروسافت به حساب می‌آید. در پایان امسال در حدود 1.5 میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز در مقابل 608 میلیون دستگاه مبتنی بر اندروید وجود خواهد داشت. اما به یک نکته باید توجه کنید که مایکروسافت در حدود چند دهه است که بر روی دستگاه های مختلف سیستم عامل خود را ارائه کرده این در حالی است که اندروید از سال 2008 به دنیای تکنولوژی وارد شد. شاید تمام این موفقیت‌ها برای اندروید به این علت باشد که در مقابل اینکه دو سیستم عامل iOS  و ویندوز برای کاربران خود هزینه دربر داشتند، اندروید یک سیستم عامل مجانی بوده.  ذکر یک نکته جالب است که فروش رایانه های کلاسیک در سه ماهه اخیر 8 درصد کاهش داشته که این، بیشترین میزان کاهش فروش از 2001 تا کنون بوده است. 

سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : good boy

چند روز قبل در خبری به شما گفتیم که سونی اعلام کرده بعضی از تبلت‌های Xperia S سونی در قسمت ویژگی ضد آب بودن خود مشکل دارند و شماره سریال این تبلت‌ها را اعلام کرده بود و گفته بود که به صورت مجانی آن‌ها را تعمیر خواهد کرد. همچنین سونی اعلام کرده بود که فروش این تبلت‌ها را تا برطرف شدن مشکل متوقف می‌کند. اکنون اخبار خوبی از سونی به گوشی می‌رسد، سونی اعلام کرده که فروش دوباره این تلبت‌ها از اواسط نوامبر (آبان ماه) از سر گرفته خواهد شد.  فروشگاه آن لاین سونی در آمریکا مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی را برای پیش فروش در سایت خود قرار داده و همچنین به کسانی که قبلا درخواست داده بودند تا وقتی فروش این تبلت شروع شد به آن‌ها اطلاع داده شود ایمیل اطلاع رسانی ارسال کرده است. 

پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : good boy

می‌دانیم که صفحه نمایش گوشی‌ها اکنون یکی از بزرگترین ویژگی‌های یک گوشی برای خرید حساب می‌شوند، به همین خاطر شاید بی علت نباشد که تمامی سازندگان تلفن همراه بر سر این موضوع رقابت سختی را دارند.

 

  اولین گوشی که با صفحه نمایش فول اچ دی عرضه شد فبلت HTC بود، اما اکنون خبرها حاکی از آن است که دو شرکت کره‌ای ال جی و سامسونگ در تلاشند تا اولین گوشی‌های خود با صفحه نمایش فول اچ دی را روانه بازار کنند.

 

ال جی یک نمونه اولیه از یک گوشی 5 اینچی با کیفیت 1920 x 1080 را نشان داده. این نمونه اولیه 440 پیکسل در اینچ دارد که دقیقا مانند گوشی جدید  HTC.

 

 

همچنین شایعه شده که سونی نیز یک فبلتی را می‌خواهد بسازد که 5 اینچی است و کیفیت فول اچ دی دارد که در خبرها به آن پرداختیم.

 

سامسونگ نیز به نظر می‌آید از صفحات نمایش آمولد خود برای این کار استفاده کند.

 

 

شایعات مشابهی از کارخانه‌های دیگری مانند شارپ و پنتک نیز به گوشی می‌رسد. به نظر می‌رسد که سال آینده سال گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش‌های بزرگ و فول اچ دی باشد.شما گوشی صفحه بزرگ را دوست دارید؟

 

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:25 ::  نويسنده : good boy

  در یک دادگاه در هلند در روز چهارشنبه اپل نتوانست ادعای خود بر علیه سامسونگ را اثبات کند و دادگاه را برای مقصر دانستن سامسونگ در مورد یک حق ثبت اختراع نتوانست متقاعد کند. اپل ادعا کرده که سامسونگ حق ثبت اختراع لمس با چند انگشت اپل که  بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها استفاده می‌شود نقض کرده است.

 

 

دادگاه رای به این موضوع داده که سامسونگ با سری گوشی‌های گلکسی خود این حق اختراع  اپل است نقض نکرده است.

 

دادگاه همچنین دستور داده تا اپل مبلغ 421 هزار دلار باید بابت هزینه‌های حقوقی بپردازد.

 

با این دعواهای حقوق باید دید سرانجام این دو شرکت به کجا ختم می‌شود.

 

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:23 ::  نويسنده : good boy

یکی از شعارها یا بهتر بگوییم ویژگی‌های آی‌پد مینی که اپل بر آن تاکید داشت این بود که با یک دست می‌توان آی پد مینی را نگه داشت. کاری که فیل شیلر هم اینکار را در هنگام معرفی انجام داد.

 

اما آیا واقعا می‌توان آی‌پد مینی را به راحتی با یک دست نگه داشت؟ حتی به شوخی بعضی‌ها گفته اند که فیل شیلر نیز وقتی می‌خواست آی‌پد مینی را معرفی کند و آن را با یک دست نگه داشته بود کمی به سختی اینکار را انجام داد.

 

 

در زیر یکسری عکس برای شما قرار دادیم که دست افراد گوناگون را در هنگام در دست گرفتن آی‌پد مینی با یک دست نشان می‌دهد، به نظر شما به راحتی می‌توان این تبلت 7.85 اینچی را با یک دست نگه داشت؟

 

 

 

 

 

 

 

 

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:21 ::  نويسنده : good boy

آی پد نسل چهارم 

 

اپل  نسل چهارم آی پد را که بهبود یافته نسل سوم آی پد بود معرفی کرد. مشخصات این نسل از آی پد عبارتند از:

 

  • پردازنده A6X
  • صفحه نمایش 9.7 اینچ
  • حداقل شارژ باطری 10 ساعت
  • دوربین جلو HD با کیفیت 720p
  • کانکتور Lighting
  • پشتیبانی از نسل چهارم LTE.

 

 

 

و اما مهمترین اتفاق  معرفی آی پد مینی بود. مشخصات این محصول جدید به شرح زیر است:

 

  • صفحه نمایش 7.9 اینچی
  • ضخامت 7.2 میلیمتر ( 23 درصد باریک تر از آی پد)
  • وزن 308 گرم
  • پردازشگر A5
  • عمر باطری 10 ساعت
  • دوربین 5 مگاپیکسلی 720p
  • حافه داخلی 16/32/64
  • مینی اسمارت کاور در 5 رنگ
  • کانکتور جدید Lighting اپل

 

 

 

مک بوک پرو رتینای 13 اینچی:

مک بوک پرو رتینای 13 اینچ اولین محصولی بود که در مراسم  اپل معرفی شد.  مشخصات این محصول به شرح زیر است:

  • ضخامت 1.9 سانتینمتر
  • 1.58 کیلوگرم وزن
  • 4 درگاه USB
  • حروجی HDMI
  • حافظه SD
  • پورت شارژ Mac safe 2

گوشی گلکسی نوت 2 که به تازگی و توسط سامسونگ معرفی شده است، بعد از حضور در خاورمیانه، در ایران نیز برای اولین بار توسط شرکت پارس سامتل عرضه شد. این گوشی که ضخامتش 9.4 میلیمتر است یکی از باریک ترین گوشی های جهان محسوب می‌شود  و در ابعاد151 در 80 میلیمتر و با وزن 183 گرم ساخته شده است. نوت 2 هر چند که از همه گوشی‌های اندرویدی بزرگتر است و از آن به عنوان تلفن همراهی ما بین تبلت و گوشی نام برده می‌شود اما به راحتی در دست قرار می‌گیرد. Galaxy Note II  دارای ویژگی‌های منحصربه ‌فردی در زمینه تولید محتوا و انجام کارهای خلاقانه است چراکه این محصول به ایده‌های شما جان می‌دهد و کمک می‌کند تا این ایده‌ها را به آسانی و تنها با یک کلیک با همه به اشتراک بگذارید.

 

عرضه این گوشی که با گارانتی پارس سامتل از ساعت 11 روز شنبه 29 مهرماه در تهران، مشهد و یزد آغاز شد با استقبال زیادی از سوی علاقه مندان روبرو شد. Galaxy Note II دارای صفحه‌ای ۵.۵ اینچی از نوع HD Super AMOLED با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ است که تصاویر را با جزئیات و کیفیتی بالا به نمایش در می‌آورد. این صفحه‌نمایش برای تماشای ویدئوهای HD ایده‌آل خواهد بود و به خواناتر شدن نوشته‌ها کمک خواهد کرد.

 

 

فروش این گوشی که در تهران برای اولین بار توسط صوت و تصویر کامران در خیابان جمهوری نرسیده به حافظ، نبش کوچه لاله صورت گرفت با تشکیل صف خریداران روبرو شد. در این صف طولانی بیش از 200 نفر متقاضی ایستاده بودند. سامسونگ پیش از این گفته بود به اولین خریداران این گوشی یک گوشی هومشند به عنوان هدیه اهدا خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود تمامی افرادی که برای خرید این گوشی مراجعه کرده اند هدایای ویژه ای از سوی سامسونگ دریافت کرده اند به این ترتیب که ارزش هدیه هر کدام از خریداران با توجه به نوبت آن ها در صف با یکدیگر متفاوت بود.

 

Galaxy Note II از توان پردازشی بالایی برخوردار است. این محصول به پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز و حافظه رم 2 گیگابایتی مجهز است و مالتی‌تسکینگ آسان‌تر، تغییر سریع‌تر محتوای صفحه‌نمایش و عملکرد بهتر مرورگر وب را برای کاربر به همراه می‌آورد. این تلفن هوشمند به سیستم‌عامل آندروید ۴.۱ (یا Jelly Bean) مجهز است و قابلیت‌های گرافیکی بهتری دارد. Galaxy Note II درسه مدل با حافظه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت های micro SD به بازار عرضه می‌شود.

 

 

دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسلی و با قابلیت ضبط فیلم با کیفیت Full HD است که دارای یک فلش LED نیز می‌باشد. دوربین دوم یا مکالمه هم 1.9 مگاپیکسلی است. سامسونگ در این مدل نیز مانند Galaxy S III از حسگر RGB استفاده کرده که قادر به پیدا کردن طیف کامل نور محیط است و فقط کانال سبز آن را تشخیص نمی‌دهد. بدین ترتیب کارایی آن زیر انواع نورهای مصنوعی ارتقاء می‌یابد. همچنین این گوشی با لمس قاب پشت گوشی امکان به اشتراک گذاشتن انواع Media از طریق فناوری NFC را فراهم می‌کند. امکان اشتراک با سایر دستگاه های NFC نیز وجود دارد.

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:18 ::  نويسنده : good boy

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل مشغول آزمایش برروی یک بروزرسانی جدید برای iOS 6 خود است که این بروزرسانی در چند هفته دیگر ارائه می‌شود.

 

به گزارش جی اس ام با استناد بر منابع معتبر گفته می‌شود که iOS 6.0.1 در حال آزمایش شدن بر روی چند سرویس دهنده مخابراتی آمریکایی است و بیشتر هدف از این بروزرسانی اصلاح باگ‌های موجود مانند برطرف کردن مشکل خاموش و روشن شدن پیکسل‌های صفحه نمایش زمانی که صفحه کلید و یا یک فولدر را باز می‌کنید و یا مشکل خاموش نشدن فلش LED گوشی است.

 

مواردی دیگری که انتظار می‌رود در این بروزرسانی برطرف شوند عبارتند از مشکل موجود در Wi-Fi گوشی و مشکل امنیت Passbook.

 

اگر به خاطر داشته باشید اپل iOS 5.0.1 را درست 1 ماه بعد از ارائه iOS 5 ارائه کرد و در حدود 5 ماه بعد نیز 5.1 را ارائه کرد. بنابراین ارائه نسخه 6.0.1 زیاد تعجب برانگیز نیست.

 

 

اما همانطور که می‌بینید در این بروزرسانی صحبتی از نقشه جدید اپل به میان نیامده و هنوز کاربران iOS باید برای یک نقشه بهتر و کامل‌ تر از سوی اپل منتظر باشند.

 

 

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:14 ::  نويسنده : good boy

چند وقت پیش در یک خبر مشخصات لومیا 510 نوکیا را که به بیرون درز کرده بود به شما گفتیم. همچنین در این خبر عکس گوشی را نیز به شما نشان دادیم.

  به گزارش جی اس ام امروز این گوشی که در رده گوشی های ارزان قیمت نوکیا قرار دارد معرفی شد. مشخصات کامل این گوشی را از این قسمت می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

گوشی ابتدا در کشورهای چین و هندوستان در ماه نوامبر (آبان ماه) و بعد از آن برای آسیا و آمریکای جنوبی ارائه می‌شود. نوکیا حدود قیمت گوشی را 200 دلار بدون احتساب مالیات برآورد کرده است.


 

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:13 ::  نويسنده : good boy

ایرانسل در آستانه ورود به هفتمین سال خدمت رسانی مخابراتی، طی مراسمی که با حضور خبرنگاران در روز دوشنبه اول آبان برگزار کرد به تشریح آخرین دستاوردها و ارائه گزارش عملکرد کاری خود پرداخت.

 

  در این نشست خبری، ابتدا مدیر عامل ایرانسل به بیان توضیحاتی در خصوص آمار و ارقام مربوط به این شرکت در سال گذشته پرداخت. مهندس دزفولی اعلام کرد که پوشش جمعیتی ایرانسل به 82 درصد رسیده است و متوسط نرخ قطعی مکالمات حدود 0.79 است و به صورت آنلاین نمودار قطعی مکالمات برخی از شهرها  برای حضار نمایش داده شد. وی همچنین ابراز داشت که 100 درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS قرار دارد که از این میزان، 98 درصد دارای سرویس Edge  هستند و 2 درصد باقی مانده نیز شامل راه ها و شهرهای دور افتاده می باشند.

 

 

یکی از مسایلی که در این نشست احتمال داشت مطرح شود و توسط یکی از خبرنگاران از مدیر عامل ایرانسل پرسیده شد، مربوط به مقاله ای بود که خبرگزاری رویترز هفته پیش منتشر کرده بود و در آن مطلب به کاهش درآمد ایرانسل با توجه به نوسانات ارزی اشاره شده بود. آقای دزفولی در این زمینه با ذکر این که در حوزه آی سی تی هیچ تحریمی شامل کشور نشده ، عنوان کرد که هیچ تغییری در درآمد ایرانسل بابت این موضوع ایجاد نشده است. هرچند موضوع مقاله مزبور در راستای تحریم های تکنولوژیکی نبوده است.

 

اما آنچه برای ما جذاب تر بود، سرویس های جدیدی است که ایرانسل در این مراسم به معرفی آن ها پرداخت. احتمالا جالب تر از همه ارائه سیم کارت نانو است که قرار شده است در زمانی نزدیک به نمایشگاه تله کام عرضه آن آعاز شود. همچنین ایرانسل قصد دارد فروشگاه برنامه های کاربردی تلفن همراه را تحت عنوان " چارسو " راه اندازی کند که برای انواع سیستم عامل ها طراحی شده است و نسخه آزمایشی آن نیز در نمایشگاه خارج از سالن کنفرانس نمایش داده شده بود. این برای اولین بار است که یک اپ استور توسط  اپراتورها عرضه می شود و این امر نوید بخش آینده بهتری برای جامعه توسعه دهندگان کشور خواهد بود. یکی دیگر از این سرویس ها که البته جدید نبود " چتر ایرانسل " است که در نمایشگاه تله کام پارسال معرفی شده بود، اما ظاهرا به علت برخی مسائل قانونی هنوز به بهره برداری نرسیده و این در حالیست که یکی از مدیران ایرانسل آمادگی این اپراتور را از لحاظ فنی برای ارائه این سرویس اعلام کرد.

 

 

همانطور که می دانید انحصار سرویس 3G تا 2 سال در اختیار اپراتور سوم قرار دارد و زمزمه هایی به گوش می رسد که این زمان تا 18 ماه نیز پس از پایان 2 سال تمدید شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم ایرانسل به عنوان مدعی خدمات ارزش افزوده در فضای 3G  و 4G چه برنامه هایی تدارک دیده و تا چه حد مقدمات لازم را در این زمینه فراهم کرده است ؟

 

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:11 ::  نويسنده : good boy

سامسونگ در ماه سپتامبر (شهریور) در دادگاهی در ژاپن از اپل برای نقض دو حق ثبت اختراع سامسونگ توسط اپل شکایت کرده بود. یکی از آن‌ها تکنولوژی است که برای دانلود برنامه استفاده می‌شود و دیگری تکنولوژی حالت پرواز یا همان Airplane  Mode است. 

 این دادگاه منطقه‌ای در توکیو شکایت سامسونگ را رد کرده است. دادگاه اشاره کرده که تکنولوژی که توسط اپل برای دانلود برنامه‌ها برای گوشی به کار برده می شود به طور کامل با تکنولوژی به کار رفته توسط سامسونگ متفاوت است و تکنولوژی حالت پرواز نیز تنها یک گسترش نوآوری است که در گذشته اختراع شده و ربطی به سامسونگ ندارد.

 

 

با این رای فروش آیفون در ژاپن ادامه خواهد داشت.

 

معلوم نیست دو شرکت چه زمانی قصد دارند تا از این شکایت‌های مکرر دست بردارند، نظر شما در مورد شکایت‌های این دو شرکت  از یکدیگرچیست؟

چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, :: 15:10 ::  نويسنده : good boy

بالاخره بعد از شایعات فراوان یکی از مسئولان ال جی در هندوستان وجود گوشی ال جی نکسوس را تایید کرد.

 

آقای Amit Gujral رییس بخش برنامه‌ ریزی محصولات موبایلی ال جی در یک برنامه زنده اعلام کرد که گوشی نکسوس 4 ساخت شرکت ال جی در مراسم گوگل در روز 8 آبان رونمایی خواهد شد.

 

آقای Amit Gujral گفته که این گوشی در اواخر نوامبر (آذر ماه) در هندوستان موجود خواهد بود. اما از ارائه جهانی آن چیزی نگفته است.

 

 

همچنین آقای Amit Gujral بعضی از ویژگی‌های این گوشی را نیز تایید کرده است مشخصات تایید شده عبارتند از: 

 

                ·         صفحه نمایش 4.7 ایچی با کیفیت 1280 x 768

·         2 گیگا بایت رم

·          پردازشگر 4 هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز

·         دوربین 8 مگاپیکسلی

·         حافظه داخلی 8 و یا 16 گیگابایت

·         درگاه حاقظه خروجی

·         اندروید 4.2

 

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:21 ::  نويسنده : good boy

 

شایعات زیادی در مورد پرچمدار جدید سال آینده سونی به نام Sony C650X Odin در دنیای اینترنت منتشر شده است. این پرچمدار جدید قرار است در کلاس فبلت‌ها با گوشی‌های دیگر رقابت کند.

سایت Androic Caotic عکسی را از سایت ژاپنی Rbmen منتشر کرده که گفته می‌شود عکس فبلت سونی است. همانطور که در عکس می‌بینید لبه‌های صفحه نمایش این فبلت تا کناره گوشی ادامه پیدا کرده و تقزیبا هیچ فضایی بین صفحه نمایش و قاب گوشی وجود ندارد که این موضوع برای فبلت‌ها بسیار مفید است زیرا از افزایش اندازه گوشی جلوگیری می‌کند.

 

 

مشخصات احتمالی که از این فبلت منتشر شده عبارتند از:

 

·         صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ دی با کیفیت 1920 x 1080

·         پردازشگر 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی کوآلکوم

·         رم 2 گیگا بایتی

زمان ارائه نیز احتمالا در هنگام برگزاری نمایشگاه CES 2013 خواهد بود.

 

نظر شما در مورد ورود سونی به دنیای فبلت‌ها چیست؟

 

 

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : good boy

گوگل در روز 29 اکتبر (8 آبان) مراسم معرفی را برگزار خواهد کرد. با نزدیک شدن به این مراسم ابهامات بیشتری درباره این مراسم برطرف می‌شوند.

 

  یک منبع ناشناس که با سایت The Next Web صحبت کرده گفته که گوگل برنامه خود برای روز 29 اکتبر را به کارمندان خود اطلاع رسانی کرده است. این منبع گفته که در این مراسم قطعا اندروید 4.2 معرفی می‌شود اما به جای اینکه این نسخه نام Key Lime Pie  را داشته باشد همان نام آب نبات ژله ای را یدک می‌کشد. گفته می‌شود این نسخه جدید استفاده از حساب کاربری چند کاربر را بر روی یک دستگاه امکان پذیر می‌کند در ضمن اینکه ویجت فروشگاه گوگل تغییر ظاهر داشته و عکاسی پانوراما نیز بهبود پیدا کرده است.

 

 

در قسمت معرفی سخت افزاری، ال جی نکسوس که در خبرهای قبل نیز به آن بارها اشاره شد با اندروید 4.2 بر روی آن معرفی می‌شود. در کنار این نکسوس همان طور که گفتیم نکسوس 7 با ظرفیت 32 گیگابایتی هم معرفی خواهد شد.

 

علاوه بر این این دو دستگاه تبلت سامسونگ نکسوس 10 معرفی خواهد شد که “Manta” نام خواهد گرفت. این دستگاه نیز اندروید 4.2 را خواهد داشت در کنار اینکه کیفیت تصویری برابر 2560X1600 و تراکم پیکسلی 300 پیکسل در اینچ را ارائه می‌دهد که به معنی این است که تراکم پیکسلی آن از نیو آی‌پد که تراکم 264 را دارد بیشتر خواهد بود.

 

این خبرها از یک منبع ناشناس گفته شده اما سایت The Next Web  بسیار به این منبع اطمینان دارد. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است تا روز 8 آبان منتظر بمانیم.

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:19 ::  نويسنده : good boy

دیگر هیچ شکی در وجود گوگل نکسوس 7 اینچی 32 گیگابایتی نیست زیرا شواهد بسیار چشمگیری درباره آن وجود دارد.

 

 

 ام منبعی که با سایت TheVerge صحبت کرده تایید کرده که این محصول حتما ارائه می‌شود. حالا حدس بزنید چه زمانی این محصول ارائه می‌شود؟

 

این محصول در روز 29 اکتبر (8 آبان) یعنی همان روزی که گوگل قرار است مراسم خود را برگزار کند ارائه می‌شود.

 

 

این منبع اشاره کرده که خرده فروش‌ها دیگر مدل 8 گیگابایتی را سفارش نمی‌دهند و به جای آن مدل 16 گیگابایتی با قیمت 199 دلار را می‌فروشند.

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : good boy

 سونی به دنبال برنامه های خود برای تعدیل نیروی 10000 نفری از کارکنان خود اکنون اقدام به تعدیل نیروی 2000 نفری از کارکنان خود کرده است. کارخانجات سونی در سوئد و انگلستان بسته شده‌اند و اکنون کمپانی به سراغ کارخانه‌های خود در ژاپن رفته است.

سونی این تعدیل نیرو را در بخش‌های دفاتر مرکزی و کارخانجات لنز دوربین و موبایل خود انجام می‌دهدسونی بخش Minokamo را که در حال حاضر لنزهای DSLR و گوشی‌های هوشمند را می‌سازد خواهد بست و وظیفه این تولید را به کارخانه‌های Kohida و Kisarazu منتقل خواهد کرد که با این انتقال 840 نفر شغل خود را از دست می‌دهند.

 

 

همچنین این کمپانی در حال سازماندهی برنامه بازنشستگی پیش از موعد در کسب و کارهای مختلف خود در ژاپن است که تمام این کارها باید بر طبق برنامه‌های خود سونی تا مارس 2013 انجام شود.

با این تعدیل نیرو سونی امیدوار است تا بتواند در سال 30 میلیارد ین صرفه جویی کند.

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : good boy

چیزی تا مراسم اپل در روز 2 آبان باقی نمانده و با نزدیکتر شدن به این روز بازار شایعات و اخبار داغتر از گذشته شدند.

 

 خبرهای جدید یا بهتر است بگوییم شایعات جدید می‌گویند که در روز 2 آبان اپل یک نسخه‌ بهبود یافته از آی‌پد نسل سوم یا همان نیو آی‌پد را معرفی خواهد کرد.

 

گفته می‌شود این آی‌پد بهبود یافته دارای پردازشگر جدید اپل یعنی پردازشگر A6 خواهد بود در ضمن اینکه درگاه اتصالی آن نیز مانند آیفون 5 کوچکتر شده و تعداد پین‌های آن کمتر شده است. شایعات می‌گویند که اپل قصد دارد تا تمام دستگاه‌های مجهز به iOS خود را به این درگاه کوچک مجهز کند به همین خاطر می‌توان احتمال داد که اپل قصد معرفی نیو آی‌پد بروزشده را دارد.

 

سایت 9to5mac یک لیست SKU در اختیار دارد که نیمی از آن‌ها نشان دهنده نیو آی‌پد و نیمی دیگر از این لیست نشان دهنده آی‌پد مینی است که هنوز در این لیست قیمت‌ها مشخص نیست. البته خود سایت نیز از این لیست اطمینان کامل ندارد و همه احتمال این را می‌دهند  در 2 آبان شاید شاهد یک نیو آی‌پد بروز شده باشیم.

 

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : good boy

چند وقت پیش گفتیم که مایکروسافت مشغول آماده کردن گوشی مخصوص خود است.

مایکروسافت دو عکس از تلبت سرفیس خود منتشر کرده که در این عکس‌ها دو نفر مشغول کار با این تبلت هستند اما در کنار این دو نفر یک گوشی وجود دارد که به هیچ کدام از گوشی‌های موجود شبیه نیستند و به نظر می‌آید که این گوشی‌‌ها همان گوشی جدید مایکروسافت باشند که مایکروسافت مشغول ساخت آن است.

 

این عکس‌ها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید، واضح است که این عکس‌ها یک نمونه‌ اولیه هستند و احتمالا گوشی مایکروسافت تغییرات زیادی خواهد داشت.

 

                            

 

 

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : good boy

چند روز پیش در خبری به شما عکس‌ها و مشخصات گوشی ویندوزفون 8 هوآوی را که به بیرون درز کرده بود نشان دادیم.

 

این بار مشخصات و عکس‌های این گوشی ویندوزفون 8 جدید توسط Evleaks منتشر شده است.

 

مشخصات این گوشی به شرج زیر است:

 

·         صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت WVGA

·         پردازشگر دو هسته‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز

·         دوربین جلو با کیفیت VGA

·         دوربین اصلی 5 مگاپیکسل

·         رم 512 مگابایتی

·         حافظه داخلی 4 گیگابایت

·         درگاه حافظه خارجی

 

در این عکس تنها رنگ آبی گوشی نشان داده شده اما هوآوی قرار است رنگ‌های مشکی، سفید و صورتی این گوشی را نیز به بازار ارائه کند.

 

 

این گوشی در فاصله بین آبان ماه تا آذر ماه در چین با قیمت بسیار مناسب 310 دلار عرضه می‌شود. هنوز در مورد ارائه جهانی آن چیزی مشخص نیست.

 

سونی برنامه خود برای بروزرسانی گوشی‌های اکسپریا به اندروید 4.1 را اعلام کرد.

 

  گوشی‌های سونی Xperia T، Xperia TX، Xperia V به اندروید 4.1 در اواسط سه ماهه اول سال آینده میلادی بروزرسانی می‌شوند.

 

 

گوشی‌های دیگر عبارتند از Xperia S، Xperia acro S، Xperia ion، Xperia P، Xperia go و Xperia J که بروزرسانی برای آن‌ها ارائه می‌شود اما زمان آن مشخص نیست.

 

گوشی‌های سال 2011 سونی که بروزرسانی بستنی حصیری را دریافت کردند به آب نبات ژله‌ای بروزرسانی نمی‌شوند.

 

نکته جالب اینجا است که Xperia J که مجهز به پردازشگر کوآلکومی است که در محصولات 2011 سونی به کار رفته به آب نبات ژله‌ای بروزرسانی می‌شود اما گوشی‌های سال 2011 این بروزرسانی را دریافت نمی کنند.


دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : good boy

 

زمان زیادی تا معرفی گوشی بعدی گوگل نداریم و طبق معمول که به این زمان نزدیک‌تر می‌شویم اخبار نیز در مورد محصول جدید بیشتر می‌شوند.

 

 Evleaks در صفحه توئیتر خود مشخصات ال جی نکسوس را تایید کرده است، مشخصات تاییدی Evleaks عبارتند از:

 

·         پردازشگر 4 هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز

·         صفحه نمایش 4.7 اینچی 720p

·         2 گیگابایت رم

·         حافظه داخلی 16 گیگابایت

·         دوربین 8 مگاپیکسلی

 

همچنین گفته می‌شود که ضخامت این گوشی 9.1 میلیمتر باشد و همچنین گوشی به یک باتری 2100 میلی آمپری نیز مجهز است.

 

در ضمن Evleaks عکسی از این گوشی نیز منتشر کرده که در زیر این عکس را می‌بینید.

 

 

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : good boy

20روز قبل به شما در خبری گفتیم که یک منبع آگاه اعلام کرده گوگل تا 30 روز آینده نسل بعدی گوشی‌های نکسوس را معرفی می‌کند، همچنین گفتیم که به احتمال زیاد این نسل از نکسوس را ال جی بسازد و یا شاهد چند گوشی نکسوس ساخت سامسونگ، اچ تی سی و شاید سونی باشیم.

 

 اکنون آن روز فرا رسیده است. گوگل در روز 18 اکتبر (27 مهر) دعوتنامه‌ای برای اصحاب رسانه ارسال کرده و از آن‌ها برای شرکت در یک مراسم در روز 29 اکتبر  (8 آبان) دعوت به عمل آورده است.

 

در این دعتونامه جمله‌ای جالب به چشم می‌خورد "زمین بازی، باز است". خیلی‌ها فکر می کنند این جمله به معنی آن است که ما حتما شاهد چندین گوشی نکسوس در این مراسم خواهیم بود.  همچنین خیلی‌ها فکر می‌کنند که گوگل در این مراسم احتمالا نسخه‌ی بعدی اندروید یعنی نسخه‌ی 4.2 را معرفی کند.

 

 

چند روز آینده روزهای بسیار پر هیاهویی خواهند بود، اپل آی‌پد مینی خود را، مایکروسافت ویندوزفون 8 خود و تبلت جدید خود با نام سرفیس را و گوگل نیز نکسوس خود و نسخه‌ی بعدی اندروید را معرفی می‌کنند.

 

 

دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 14:9 ::  نويسنده : good boy

 

با نزدیک شدن به زمان ورود گوشی‌های ویندوزفون 8 رقابت بین آن‌ها سخت تر و سخت تر می‌شود.

 

 منابعی از کارخانه‌ها گفته‌اند به نظر می‌آید که سامسونگ و اچ تی سی برای مقابله با گوشی‌های ویندوزی نوکیا قیمت گوشی‌های ویندوز 8 خود را به صورت رقابتی ارزان اعلام کنند.

 

برای اچ تی سی و سامسونگ ارائه گوشی‌های ویندوزفونی یک کار تجاری اضافی است زیرا این دو شرکت رقابت اصلی را در بازار با گوشی‌های اندرویدی خود دارند.

 

شرکت اچ تی سی به خاطر ضرری که جدیدا از بخش اندرویدی خود داد و رقابت سختی که در دنیای اندروید وجود دارد شاید تمایل داشته باشد که به پادشاه دنیای ویندوزفون تبدیل شود و به این خاطر قیمت‌های خود را از نوکیا پایین‌تر اعلام کند.

 

اما در مورد سامسونگ موضوع فرق می‌کند، به علت فروش خوب سری گلکسی، سامسونگ توانست سود سرشاری را از قسمت اندروید خود به دست آورد و می‌توان گفت ارائه ویندوزفون 8 از سوی سامسونگ نوعی حالت رقابت دارد تا سامسونگ از گردانه رقابت گوشی‌های ویندوزی عقب نماند.

 

 

به نظر می‌آید HTC قیمت WP8X خود را بین 500 تا 600 دلار اعلام کند. سامسونگ نیز شاید قیمتی در حدود 700 دلار را تعیین کند. در حالی انتظار می‌رود قیمت‌های نوکیا برای سری لومیای خود در حدود 600 تا 800 دلار باشد.

 

به علاوه اینکه نباید شرکت‌های دیگر از جمله هوآوی را فراموش کنیم که ممکن است قیمتی در حدود 300 تا 350 دلار را برای Ascend W1 خود اعلام کند.

 

 

چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, :: 17:51 ::  نويسنده : good boy

 

در خبرهای قبلی گفته بودیم که HTC می‌خواهد یک فبلت جدید را معرفی کند.

 

به گزارش جی اس ام HTC در وبسایت ژاپن خود یک فبلت جدید به نام HTC J Butterfly را معرفی کرده است.

 

بر طبق گفته‌های کمپانی این فبلت در ماه دسامبر (آذر ماه) در ژاپن ارائه می‌شود اما از ارائه جهانی آن چیزی نگفته است. این اولین گوشی فول اچ دی است که تا کنون دیده‌ایم.

 

مشخصات و عکس‌های این گوشی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

 

·         صفحه نمایش 5 اینچی Super LCD 3، 1920x1080 پیکسل

·         تراکم پیکسلی 440 پیکسل در اینچ

·         پردازشگر 4 هسته‌ای کوآلکوم S4 Pro با سرعت 1.5 گیگاهرتز

·         رم 2 گیگابایتی

·         حافظه داخلی 16 گیگابایت

·         دوربین اصلی 8 مگاپیکسل، دوربین دوم 2 مگاپیکسل

·         اندروید 4.1

·         باتری 2020 میلی آمپری

·         خروجی HDMI، مایکرو USB، اینفرارد، وای فای، بلوتوث نسخه 4 و NFC

 

 

 

 

 

 

 

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و تکنو لوژی و آدرس techman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 732
بازدید کل : 33733
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content