موبایل و تکنو لوژی
اطلاعات کلی درباره موبایل
جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 16:19 ::  نويسنده : good boy

 Canonical از سیستم عامل تلفن همراه مبتنی لینوکس با نام سیستم عامل اوبونتو پرده برداری کرد. این سیستم عامل از همان هسته اولیه و درایورهای اندروید بهره می‌برد با این تفاوت در اینجا شاهد یک رابط کاربری جدید هستیم.

 

 

این سیستم عامل بیشتر از تمام سیستم عامل‌های کنونی بر پایه لمس بنا شده است. به طور مثال هر چهار گوشه صفحه نمایش یک کار مشخص را در هنگام لمس شدن انجام می‌دهند. با کشیدن انگشت از سمت چپ صفحه نمایش  در یک بازه کم برنامه های مورد علاقه شما نشان داده می‌شوند و اگر این بازه کشیدن را گسترش دهید تمام برنامه‌ها به شما نشان داده می‌شوند. کشیدن انگشت از سمت راست باعث می‌شود که آخرین برنامه های استفاده شده توسط شما نمایش داده شوند. کشیدن انگشت از قسمت پایین صفحه نمایش منوی کنترلی برنامه ای که در آن هستید را نشان می‌دهد و کشیدن انگشت از سمت بالای صفحه نمایش محدوده اخطارها و پیامک ها را نشان می‌دهد.

 

 

اوبونتو با تاکید زیادی بر HTM5 طراحی شده است. نکته مهم اینجاست که با اینکه هسته هر دو سیستم عامل اوبونتو و اندروید یکسان است اما از برنامه های این دو سیستم عامل بر روی یکدیگر نمی‌توانید استفاده کنید.

 

 

همان طور که در نسخه دسکتاپ اوبونتو دیده می‌شود به گزینه جستجو اهمیت زیادی داده شده است. شما با کشیدن انگشت از قسمت بالا می‌توانید گزینه جستجو را فعال کنید و با وارد کردن کلمه مورد نظر خود آن را در گوشی خود و یا در منابع آنلاین مانند ویکی‌پدیا جستجو کنید.

 

Canonical همچنین در اوبونتو صفحه قفل را بازسازی کرده و آن راwelcome screen می‌نامد، در اینجا دیگر چیزی به نام صفحه قفل وجود ندارد و تمام امکانات لمسی گوشی از همین جا در دسترس هستند و هیچ لمس اضافی برای باز کردن قفل صفحه نیاز ندارید. در اینجا همچنین یک پترن دایره ای زیبا طراحی شده است که اطلاعات مهم از برنامه‌هایی که نصب کردید را نمایش می‌دهد

 

 

 در این سیستم عامل امکان اتصال گوشی به یک داک و متصل شدن آن به موس و صفحه کلید وجود دارد.

 

گوشی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد از سال آینده وارد بازار می‌شوند.

منبع: GSMArena


چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : good boy

  گوشی Yuga سونی با نام Xperia Z در نمایشگاه CES2013 به احتمال قوی معرفی خواهد شد.

 

  اکنون unwiredview یک عکس از گوشی Xperia Z را منتشر کرده است. همانطور که مشاهده می‌کنید این گوشی شباهت زیادی به Xperia T و گوشی Xperia SL است. گرچه آن نوار مشهور شفاف خانواده Xperia  در اینجا حذف شده است.

 

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : good boy

  عکسی که گفته می‌شود مربوط به پرچمدار سونی یعنی سونی Xperia Z را است را برای شما در خبرها نشان دادیم اما امروز نوبت یک گوشی دیگر از سونی است که عکس آن فاش شود.

 

به گزارش جی اس ام عکسی که اینبار منتشر شده مربوط به Xperia ZL  است که قبلا با نام Odin شناخته می‍‌شد. بر طبق شایعات این گوشی از گوشی Xperia Z  صخیم تر و سنگین تر است. در ضمن اینکه قاب پشتی Xperia ZL برخلاف قاب شیشه مانند Xperia Z حالت پلاستیک مشبک را دارد.

 

تفاوت‌ دیگر عبارتند از اینکه  در گوشی ZL دوربین دوم در قسمت پایین و سمت راست قرار دارد.

 

 

گوگل به همراه موتورولا مشغول ساخت یک گوشی با کد X-phone هستند، Wall Street Journal با صحبت‌هایی که با فردی مطمئن در این مورد انجام داده اعلام کرده که این گوشی اپل و سامسونگ را هدف قرار خواهد داد.

 

  همچنین اعلام شده که موتورولا بر روی این گوشی از ویژگی‌های اشاره‌ای مخصوصی که مربوط به شرکت Viewdle است و به تازگی توسط موتورولا خریداری شده استفاده خواهد کرد. با صحبتی که با این فرد مطمئن انجام شده گفته شده که این گوشی سال آینده ارائه خواهد شد.

 

این فرد همچنین اعلام کرده که بعد از این گوشی، موتورولا و گوگل قصد ساخت تبلتی با همین کد به نام X-tablet را دارند.

 

 

حال باید ببینیم گوگل و موتورولا با کمک یکدیگر می‌توانند به سلطه اپل و سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند پایان دهند یا همان اتفاقی که برای کمپانی‌های دیگر رخ داد برای این دو کمپانی در گوی رقابت با اپل و سامسونگ خواهد افتاد یا خیر، نظر شما چیست؟

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : good boy

اگر ماشین دارید و ناگهان متوجه شدید که کلید خود را داخل ماشین و یا در جایی دیگر جا گذاشته‌اید از این پس دیگر نیازی نیست که نگران شوید.

 

  یک مهندس کره‌ای در شرکت ماشین‌سازی هیوندایی یک سیستم جدید طراحی کرده است که به شما این امکان را می‌دهد تا از گوشی خود به عنوان کلید دوم ماشین خود استفاده کنید.

 

 

این تکنولوژی جدید از ویژگی NFC گوشی شما استفاده می‌کند و به این طریق عمل می‌کند که شما با استفاده از نزدیک کردن گوشی خود به برچسبی که بر روی شیشه ماشین شما نصب شده است می‌توانید ماشین خود را قفل و یا قفل ماشین را باز کنید.

 

در داخل ماشین نیز گوشی شما در داخل کنسول قرار گرفته و علاوه بر شارژ شدن با اطلاعات داخل ماشین همگام سازی می‌شود.

 

این سیستم در ماشین i30 که قرار است ابتدا برای آلمان ارائه شود طراحی شده است.

 

می‌بینیم که گوشی‌های موبایل در حال نفوذ در تمام زمینه‌های زندگی ما هستند و شاید تا چند سال دیگر قادر نباشیم بدون این ابزار کوچک از هیچ یک از کارهای زندگی خود برآییم.

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : good boy

وب سایت ژاپنی  MacOtakaraگزارش داده که نسل پنجم آی‌پد در راه است و در ماه مارس (اسفند ماه) معرفی خواهد شد اگر این اتفاق بیافتد درست 5 ماه پس از ارائه نسل چهارم، اپل سری 5 آی‌پد را معرفی خواهد کرد.

 

  این تبلت طراحی دقیقا مانند آی‌پد مینی خواهد داشت و مطمئنا از آی‌پد نسل چهارم سبک‌تر و باریک‌تر خواهد بود.   گفته می‌شود در کنار معرفی آی‌پد نسل چهارم اپل در فکر آماده کردن نسل بعدی آی‌پد مینی نیز خواهد بود و انتظارها بر این است که آی‌پد مینی با صفحه نمایش 7.9 اینچی به صفحه نمایش رتینا و پردازشگر سریعتر  A6X مجهز خواهد بود.

 

 

به نظر می‌آید که اپل قصد دارد سیکل معرفی گجت‌های خود را از هر یکسال به هر 6 ماه تغییر دهد که به نظر می‌آید با این سرعتی که پیشرفت تکنولوژی به خود گرفته است کار زیاد اشتباهی هم نباشد در حالی که بسیاری از رقبای اندرویدی اپل اینکار را انجام می‌دهند.

وبسایت معتبر digitimes پیش بینی سامسونگ از میزان فروش  این کمپانی را در سال 2013  اعلام کرده است.

 

  بر طبق گزارش این وبسایت از یک منبع داخل این کمپانی، سامسونگ تخمین می‌زند که  به میزان فروش 500 میلیون دستگاه گوشی موبایل در 2013 دست پیدا خواهد کرد که انتظار می‌رود از این میزان 350 میلیون گوشی هوشمند باشد.

 

در حالی که انتظارها بر این است که در سال 2013، 860 تا 900 میلیون دستگاه موبایل فروخته شود با این پیش بینی سامسونگ از آینده خود، در سال 2013 سامسونگ 40 درصد از سهم موبایل دنیا را در اختیار خواهد داشت.

 

 

در سال 2013 به طور حتم شاهد حضور گلکسی اس 4 و گلکسی نوت 3 خواهیم بود در حالی که گوشی‌هایی با قیمت متوسط بیشتری نیز توسط سامسونگ تولید خواهد شد، در انتهای سال باید ببینیم سامسونگ می‌تواند این پیش بینی خود را محقق کند یا خیر، نظر شما در این مورد چیست، آیا سامسونگ مانند سال 2012 سال 2013 را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت؟

 

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : good boy

می‌دانیم که مدل جهانی گوشی سامسونگ گلکسی اس 3 با کد GT-i9300 شناخته می‌شود.

 

شماره مدل‌های GT-i9500 و GT-i9505 به عنوان شماره مدل پرچمدار جدید گوشی‌های سامسونگ لو رفته است که به نظر می‌آید باید متعلق به سامسونگ گلکسی اس 4 باشد. سامسونگ از شماره GT-i9500 برای گوشی تحت توسعه و آزمایش خود با سیستم عامل تیزن خودش که در حال انجام آزمایش‌های اولیه تست نرم افزاری است استفاده کرده است.

 

 

بعضی عقیده دارند که مدل GT-i9500 نسخه جهانی گلکسی اس 4 و مدل GT-i9505 نسخه LTE این گوشی خواهد بود. و بر طبق گفته‌های سایت SamMobile به این علت که عدد 4 در کره جنوبی عدد بدشانسی است سامسونگ در کد گلکسی اس 4 از GT-i9400 استفاده نخواهد کرد و به جای آن از کد GT-i9500 استفاده می‌کند در حالی که اگر بر طبق روال کد گذاری انجام شود باید از کد GT-i9400 استفاده شود.

 

انتظارات بر این است که گلکسی اس 4 در نمایشگاه CES 2013 معرفی شود، پس منتظر می‌مانیم ببنیم سامسونگ نیز این خرافات را قبول دارد و کد GT-i9400 را برای گوشی خود قرار نمی‌دهد یا خیر؟

حمایت از رویدادهای فرهنگی، یکی از اقدامات ارزشمندی است که کمتر مورد توجه بخش تجاری بوده است. اما این نکته مورد توجه شرکت سامسونگ قرار گرفته و براین اساس در برگزاری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران مشارکت می کند.

 

شركت سامسونگ در راستاي اهداف اين جشنواره برنامه‌هاي متنوعي ارائه نموده كه از آن جمله مي‌توان به همراهي اين شركت در برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي فيلم‌سازي با موبايل اشاره كرد.

 

شركت سامسونگ با مشارکت در برپایی کارگاه‌های آموزشی، به فرهنگسازی در زمینه استفاده هر چه حرفه‌ای‌تر از قابلیت‌های تلفن همراه می‌پردازد و با تشريح تکنیک‌های عکاسی و فیلمسازی خلاق با تلفن همراه کاربرد هنری گوشی‌های موبایل را آموزش مي‌دهد. گوشی های گلکسی نوت 2 از تازه ترین محصولات موبایل سامسونگ است که قابلیت های بسیار متنوعی برای ساخت فیلم و عکسبرداری در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

 

كارگاه‌هاي آموزشي «اولين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران» با هدف ارتقا دانش فیلمسازی دانشجویان و دانشگاهیان از آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا نيمه دي ماه در 20 دانشگاه کشور ادامه دارد. شرکت سامسونگ در این کارگاه‌های آموزشی به معرفی تازه‌ترین دستاورد های فناوری دوربین‌های تلفن همراه و جدیدترین محصولات خود به جامعه دانشگاهی ایران می پردازد.

 

همچنین سامسونگ برنامه های متعددی در این جشنواره خواهد داشت که اطلاعات آن در خبرهای بعدی منعکس می شود.

 

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با محوریت عکس و فیلم با تلفن همراه،  از اول تا چهارم اسفند 1391 در تهران برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار براي اين جشنواره دي ماه 1391 است. علاقه مندان می‌توانند براي كسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت جشنواره به نشاني www.tfpf.mobi   مراجعه كنند.  

 

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : good boy

فبلت محبوب سامسونگ گلکسی نوت 2 در دو رنگ سفید و آبی در بازارها موجود است.

 

  یک عکس جدید از این گوشی نشان می‌دهد که رنگ مشکی آن نیز در راه است. به نظر می‌آید که این رنگ جدید گلکسی نوت 2 در نمایشگاه CES 2013  و یا در نمایشگاه MWC عرضه شود.

 

 

بعد از رنگ‌های جدید و زیبایی که برای گلکسی اس 3 توسط سامسونگ ارائه شد به نظر می‌آید سامسونگ قصد دارد این روش را برای فبلت خود نیز در پیش بگیرد.

 

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : good boy

سال 2012 یکی از پرهیاهوترین سال‌های دنیای تکنولوژی بود، اما شاید خیلی از این اتفاقات را فراموش کرده باشیم پس بیایید با هم نگاهی دوباره به اتفاقات مهمی که در این سال رخ داد بیاندازیم.

 

1.اپل امسال گوشی iPhone 5  و iOS6 را ارائه کرد.

 

در سال 2012 اپل با تغییرات زیادی که در سیستم عامل خود داد نسخه ششم از سیستم عامل محبوب iOS را معرفی کرد این تغییرات عبارت بودند از: حذف نقشه گوگل از پایه سیستم عامل و قرار گرفتن نقشه خود اپل پایه سیستم عامل که موفقیت آمیز نیز نبود و صدای کاربران را درآورد، بهبود دادن کارکرد Siri مانند قابلیت باز کردن برنامه‌ها توسط آن و ...، پشتیبانی Facetime از حالت سلولار گوشی و استفاده از کیف پول Passbook.

 

 

اما اپل در سال 2012 مهم‌ترین گجت خود یعنی آیفون 5 را نیز معرفی کرد که این گوشی یک حرکت انقلابی در اپل به حساب می‌آید زیرا سایز صفحه نمایش از 3.5 اینچ که تا امسال در تمام آیفون‌های معرفی شده یکسان بود ناگهان تغییر پیدا کرد و به اندازه 4 اینچ رسید.

 

 

2.اپل نسل چهارم آی‌پد و یک کلاس جدید از آی‌پد یعنی آی‌پد مینی را معرفی کرد.

 

باز هم اپل، در سال 2012 اپل یکی از پر کارترین سال‌های خود را داشت، در این سال اپل نسل چهارم آی‌پد را که بهبود پیدا کرده نسل سوم بود معرفی کرد از نظر ظاهری تغییری در این نسل ایجاد نشد، اما در داخل تبلت اتفاقاتی از جمله بهبود پردازشگر انجام شد.

 

 

اما مهم‌ترین اتفاق در دنیای آی‌پد معرفی مدل کوچک‌تر این تبلت با نام آی‌پد مینی بود، این مدل مجهز به صفحه نمایش 7.9 اینچی است که به راحتی در دستان کاربر جای می‌گیرد و می‌توان گفت که یک آی‌پد قابل حمل است که هم وزن کمتری نبست به آی‌پد معمولی دارد و هم اندازه کوچک‌تری دارد که این تبلت را برای حمل بسیار مناسب می‌کند.

 

 

3.سامسونگ گوشی گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 را معرفی کرد.

 

سامسونگ نیز پا به پای اپل پیش آمد و سال پرکاری را برای خود رقم زد. امسال نسل سوم گوشی‌های پرطرفدار گلکسی با نام گلکسی اس 3 معرفی شد که ویژگی‌های بسیار خوبی را نسبت به نسل قبل خود داشت، مانند پردازشگر چهار هسته‌ای، صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر و ویژگی‌های نرم افزاری جالبی مانند Smart Stay، Smart Alert، Direct Call و بسیاری ویژگی جذاب دیگر.

 

 

اما بعد از گلکسی اس 3 یکی از مهم‌ترین اتفاقات سامسونگ معرفی گلکسی نوت 2 بود، این فبلت به دنبال معرفی نسل اول معرفی شد و با استقبال بسیار زیادی نیز روبرو شد، در این فبلت که صفحه نمایش به اندازه 5.5 اینچ افزایش پیدا کرده بود و از نظر خوش دست شدن به علت کم شدن پهنا و بزرگ شدن طول گوشی بسیار خوش دست شده است با یک قلم بسیار کارآمد معرفی شد که به علت وجود این قلم این فبلت از تمام گجت‌های وجود در بازار مسنثنی می‌شود.

 

 

4.گوگل اندروید 4.1 و 4.2 را معرفی کرد.

 

در ابتدا گوگل اندروید 4.1 را معرفی و به فاصله چند ماه بعد نسل بعدی یعنی 4.2 را معرفی کرد. اندروید 4.1 نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت بسیار خوبی داشت اما اندروید 4.2 حتی نسبت به 4.1 پیشرفت‌های بسیار بیشتری از جمله ویژگی photo sphere را داشته است.

 

 

 

5.گوگل نکسوس 7، نکسوس 10 و نکسوس 4 را معرفی کرد.

 

گوگل نکسوس 7 را که یک تبلت بسیار ارزان قیمت است و صفحه نمایش 7 اینچ را دارد با همکاری Asus معرفی کرد. بعد از آن نیز با همکاری سامسونگ تبلت 10 اینچی نکسوس 10 را که صفحه نمایش بسیار عالی دارد معرفی کرد. همچنین در اواخر سال 2012 نیز گوگل با همکاری ال‌جی نسل بعدی گوشی‌های نکسوس را با نام نکسوس 4 معرفی کرد که با تمام شدن چندین باره موجودی پیش فروش گوشی نشان داده شد که استقبال از این گوشی زیاد است.

 

 

 

 

6.مایکروسافت ویندوزفون 8 را معرفی کرد و نوکیا نیز Lumia 920 خود را معرفی کرد.

 

در کنار تمام فعالیت‌ها شرکت مایکروسافت نیز آرام نبود و نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوزفون 8 را که بهبودهای بسیار زیادی نسبت به نسل‌های قبلی داشت را معرفی کرد اما مهم‌ترین قسمت این ماجرا این بود که کمپانی نوکیا و اچ تی سی در دو پرچم‌دار خود یعنی Lumia 920 و 8X از این سیستم عامل استفاده کردند.

 

 

نوکیا با معرفی لومیا 920 آخرین تیر خود را نیز پرتاب کرد که اگر این تیر به هدف نخورد مشخص نیست آینده نوکیا به چه صورت خواهد بود.

 

7.اپل در دادگاهی سامسونگ را شکست داد.

 

در یک دادگاه اپل توانست سامسونگ را به نقض حق اختراعات محکوم کند و ثابت کند که در بعضی از محصولات سامسونگ از محصولات اپل کپی برداری کرده است و همچنین توانست 1 میلیارد دلار غرامت را بابت این محکومیت از سامسونگ بگیرد.

 

 

این اتفاقاتی که ذکر کردیم مهم‌ترین رویدادهای سال 2012 بودند درست است که در سال 2012 اتفاقات بسیار زیادی رخ داد اما این اتفاقاتی که ذکر کردیم برترین رویدادها بودند.

 

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : good boy

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 2 با استقبال چشمگیری روبرو شد و توانست ناکامی نسل قبل خود را جبران کرده و فروشی دو برابر سریعتر از نسل قبل خود داشته باشد.

 

  سامسونگ در 90 روز اول فروش در کره جنوبی توانسته 1 میلیون گوشی گلکسی نوت 2 را به فروش برساند. این گوشی به صورت جهانی نیز توانسته بود 5 میلیون از این دستگاه را به فروش برساند.

 

سامسونگ در ساخت گوشی‌هایی که ریسک دارند به خوبی عمل می‌کند این کلاس از گوشی‌ها توسط سامسونگ وارد دنیای فناوری شده است و سامسونگ با بهبود آن‌ها توانسته به خوبی این گوشی را در میان کاربران محبوب کند.

 

 

حال باید ببینیم نسل بعدی این فبلت دوست داشتنی نیز می‌تواند موفق تر از این نسل ظاهر شود یا خیر، اخیرا نیز شایعاتی در مورد 6.3 اینچی بودن نسل بعدی این فبلت منتشر شده است، اما باید منتظر باشیم ببینیم سامسونگ برای نسل بعدی این فبلت چه برنامه‌هایی در پیش دار

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 11:34 ::  نويسنده : good boy

به دنبال اینکه سامسونگ اعلام کرد قصد فروش گلکسی اس 3 مینی را در آمریکا ندارد شرکت اپل از ادعای ثبت اختراع خود در مورد صفحه نمایش این گوشی صرفنظر کرد.

 

  اپل این موضوع را در دادگاهای در کالیفرنیا فاش کرد اما هیچ کدام از طرفین اظهار نظری در این مورد نکردند.

 

ماه پیش اپل اعلام کرد که قصد دارد تا گلکسی اس 3 مینی و چند محصول دیگر سامسونگ را به علت نقض پتنت‌ها به دادگاه بکشاند.

 

در جواب سامسونگ اعلام کرد که سامسونگ گلکسی اس 3 مینی در آمریکا به فروش گذاشته نمی‌شود و به همین علت نباید در این موضوع پای گلکسی اس 3 مینی را به دادگاه باز کنند.

 

به نظر می‌آید نقشه‌هایی که سامسونگ برای گلکسی اس 3 مینی خود دارد محدود به بازار بزرگ آمریکا نبوده و سامسونگ نمی‌خواهد از اعتبار این گوشی کوچکش کاسته شود.

 

 گفته می‌شود که این تبلت به پردازگشری که توسط MediaTek توسعه داده شده مجهز خواهد شد تا ارزان قیمت‌تر شود.

 

 

همچنین اعلام شده است که ایسوس نیز قصد دارد یک تبلت 7 اینچی با قیمت 99 دلار ارائه می‌کند اما قصد ندارد تا زمانی که با گوگل بر سر نکسوس همکاری می‌کند این تبلت را ارائه دهد.

چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, :: 23:0 ::  نويسنده : good boy

 مدت بسيار کوتاهي تا نمايشگاه CES مانده است، اما Richard Yu، رئيس کمپاني Huawei، روز گذشته در فروشگاه Huawei در شهر گوانجو، پيش از موعد رسمي، از گوشي 6.1 اينچي Ascend Mate پرده برداري کرد.


اين اولين باري نيست که اطلاعاتي در رابطه با اين گوشي عظيم‌الجثه پيش از معرفي رسمي منتشر مي‌شود. دو هفته پيش نيز Yu Chengdong، مدير ارشد اين کمپاني اعلام کرد که کساني که قصد خريد گوشي Galaxy Note II را دارند، بايد دست نگاه داشته و منتظر ورود Ascend Mate باشند.


Ascend Mate به معناي واقعي يک ابر گوشي است! قطر اين گوشي 9.9 ميلي‌متر بوده و صفحه نمايش 6.1 اينچي آن داراي دقت 1080p يعني 1920×1080 مي‌باشد که تراکم پيکسلي 361ppi را ارائه مي‌دهد. به علاوه اين صفحه نمايش از نوع LTPS به معني "پلي سيليکون با دماي پايين" است که هنوز جزئياتي در مورد آن مطرح نشده است. مغز متفکر Ascend Mate، چيپ K3V3 است که داراي يک پردازنده چهار هسته اي با فرکانس 1.8 گيگاهرتز مي‌باشد. يک باتري بسيار قدرتمند 4000 ميلي آمپر-ساعتي نيز وظيفه تغذيه اين ابر گوشي را بر عهده دارد.


Huawei Ascend Mate رسما در نمايشگاه CES معرفي خواهد شد و قيمتي معادل 480 دلار خواهد داشت.

 کمپاني فرانسوي آرکوس از جديدترين تبلت اندرويدي خود پرده برداري کرد. اين تبلت که Archos 97 Titanium HD نام دارد، رقيب مستقيم نسل چهارم آي پد محسوب مي‌شود و مشخصات کم و بيش يکساني را ارائه مي‌دهد.


همانند iPad 4، تبلت جديد آرکوس نيز از صفحه نمايشي 9.7 اينچي با دقت رتينا يعني 2048×1536 بهره مي‌برد. داخل آن نيز يک پردازنده دو هسته اي Cortex-A9 با فرکانس 1.6 گيگاهرتز و پردازشگر گرافيکي چهار هسته اي Mali-400MP4 وجود دارند. يک گيگابايت حافظه RAM و 8 گيگابايت حافظه داخلي نيز، در اختيار کاربر قرار دارند.

 


از ساير مشخصات Archos 97 Titanium HD مي‌توان به دوربين 5 مگاپيکسلي، دوربين دوم 2 مگاپيکسلي، شيار مموري کارت با پشتيباني از کارت‌هاي حافظه microSD تا ظرفيت حداکثر 64 گيگابايت، Wi-Fi و نسخه 4.1 سيستم عامل اندرويد يعني Jelly Bean، اشاره کرد.

 

 

اپل اعلام کرده که در اولین آخر هفته‌ای که آیفون 5 در چین ارائه شده است توانسته 2 میلیون آیفون 5 را به فروش برساند.

 

اگر بخواهیم از همه نظر به این موضوع بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که با این میزان فروش اپل در ماه دسامبر توانسته 5 میلیون آیفون 5 را به فروش برساند. فروش آیفون 5 در مقایسه با فروش آیفون 4S که در سال گذشته در چین با حوادث زیادی دست به گریبان بود بسیار آرام و بی صر وصدا برگزار شد.

 

این میزان فروش در حالی به دست آمده که فروش آیفون 5 تنها در 9 کشور انجام می‌شود.

 

اما با این فروش خوب، تحلیلگران در باب آینده آیفون 5 و اپل نظر خوبی ندارند. یکی از تحلیلگران به نام Jeff Pu گفته است که کاهش درخواست برای سهام اپل این پیغام را در بر دارد که "کارآیفون 5 تمام است." این نظر به دنبال این موضوع مطرح شد که روز جمعه تحلیلگر Citigroup اعلام کرد که سهام اپل دیگر یک هدف خوب برای خرید نیست. آن‌ها هدف سهام خود را از 675 دلار به 575 دلار کاهش دادند.

 

 

تحلیلگران دیگر نیز همین عقیده را دارند:

 

"اپل هنوز هم یک محصول پرطرفدار است اما دیگر توانایی ثبت رکوردهای بزرگ را مانند گذشته ندارد و دیگر نمی‌توان اپل را پادشاه مطلق گوشی‌های هوشمند دانست" این نظر Shaun Rein مدیر عامل تیم تحقیقات بازرگانی چین است.

 

اما Sandy Shen از گارتنر این چنین نظر می‌دهد که: "اپل قدرت خاص خودش را در خلاقیت و رقابت با دیگر رقبا از دست داده است و بعضی از رقبا در زمینه سخت افزار نزدیک به اپل و در مواردی حتی جلوتر از اپل هستند. اپل طرفداران خاص خود را برای آیفون دارد که چندین مدل آیفون را داشته‌اند اما بعد ازمدتی حتی بعضی از این طرفداران به طرف اندروید حرکت کرده‌اند که این نشان می‌دهد اپل در حال از دست دادن کاربران وفادار خودش است."

 

نظر شما چیست، آیا کار آیفون 5 تمام شده است یا خیر؟

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:37 ::  نويسنده : good boy

HTC به طور رسمی اعلام کرد که قصد تولید فبلتی با سیستم عامل ویندوزفون 8 را ندارد.

در سایت Bloomberg علت این امر که HTC این فبلت را تولید نمی‌کند از سوی اچ تی سی محدودیت‌های سیستم عامل ویندوزفون 8 برای پشتیبانی از صفحات نمایش با کیفیت اعلام شده است.

 

ویندوزفون 8 تنها از کیفیت صفحات 768×1280 پشتیبانی می‌کند در حالی فبلت اندرویدی جدید HTC یعنی Butterfly دارای کیفیت 1080x1920 پیکسل است.

 

 

باید این نکته را ذکر کرد که شاید کاربران ویندوزفون 8 نیازی به استفاده از یک گوشی با صفحه نمایش به این کیفیت و سایز نداشته باشند و این نقص ویندوزفون 8 را به علت قابلیت‌های خوب و ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل نادیده بگیرند.

 

بنابراین اگر شما حتما علاقه دارید یک گوشی با صفحه نمایش بسیار بزرگ و با کیفیت فول اچ دی داشته باشید باید سیستم عامل اندروید را انتخاب کنید البته اگر بتوانید  ویندوزفون 8 را نادیده بگیرید.

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : good boy

گوشی جدید سامسونگ بر پایه اندروید معرفی شد. این گوشی به نام Galaxy Grand نام گذاری شده است.

 

 

 ویژگی‌های این گوشی جدید عبارتند از:

 

  • صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 800×400
  • پرازشگر دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتز
  • رم 1 گیگابایتی
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 1080p
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی
  • باتری 2100 میلی آمپری

 

 

این گوشی در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته ارائه می‌شود که کد مدل تک سیم کارته آن I9080 و کد مدل دو سیم کارته آن I9082 است. هیچ جزئیاتی از زمان ارائه و قیمت این گوشی منتشر شده است

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:32 ::  نويسنده : good boy

چند وقت پیش ویدئوهایی پخش شده بود که به صورت طنز نشان می‌داد از آیفون به عنوان درب بوشابه باز کن و یا پیچ گوشتی استفاده می‌شود که تمام این موارد قصد داشتند بگویند که آیفون یک گوشی همه فن حریف است.

 

امروز این شوخی به حقیقت مبدل شده است و یک کیس مخصوص برای آیفون طراحی شده است که از جنس آلومنیوم هواپیماها است. این کیس تمام فشاری که در هنگام استفاده از این کیس به آن وارد می‌شود را خنثی می‌کند و هیچ آسیبی به گوشی شما وارد نمی‌کند.

 

اما این کیس چه خاصیت‌هایی دارد؟ در این کیس ابزاری از جمله یک چاقو،یک اره آهنی، یک پیچ گوشتی،یک باز کننده درب نوشابه، انبردست، سیم چین، آچار آلن و چندین مورد دیگر تعبیه شده است.

 

اگر TaskOne  بتواند این کیس مخصوص خود را تولید کند در آپریل 2013 (فروردین 92) باید منتظر این کیس کارآمد باشیم.

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:31 ::  نويسنده : good boy

از سال 2007 آمازون با تولید کیندل فایر وارد گوی رقابت سخت افزاری شد. از آن زمان این شرکت چندین مدل از این تبلت را تولید کرد و همچنین شایعه شده که این شرکت قصد تولید گوشی مخصوص خود را نیز دارد.

 شایعاتی پخش شده که نشان می‌دهد شرکت بزرگ تولید کننده قطعات Foxconn گوشی شرکت آمازون را تولید خواهد کرد و در ابتدای کار 5 میلیون دستگاه گوشی از سوی آمازون سفارش داده شده است.

 

بر اساس گزارش خبر اقتصادی تایوان شرکت Foxconn قرار داد تولید گوشی‌های آمازون را برنده شده است و گفته  می‌شود که قیمت هر گوشی چیزی در حدود 100 تا 200 دلار است.

 

به نظر نمی‌آید میزان سفارش آمازون یعنی 5 میلیون دستگاه خیلی زیاد باشد در حالی که اپل تنها در 3 روز اول ارائه آیفون 5 سه میلیون از این گوشی را به فروش رساند.

 

احتمال ارائه این گوشی در 3 ماه دوم تا 3 ماهه سوم 2013 خواهد بود که این یک بازه زمانی طولانی است اما احتمال اینکه این زمان با معرفی گوشی‌های رقیب کاهش پیدا کند وجود دارد.

 

 

آمازون این گوشی را به صورت جهانی معرفی خواهد کرد اما به نظر می‌آید که میزان 5 میلیون دستگاه برای ارائه جهانی کافی نباشد و به احتمال زیاد این سفارش یک سفارش اولیه است و ادامه دار خواهد شد.

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : good boy

بر طبق گفته‌های یک تامین کننده قطعات تایوانی نوکیا در حال آماده کردن یک تبلت 10 اینچی است که مجهز به ویندوز RT خواهد بود. اگر این موضوع صحت داشته باشد نوکیا قدو در راه رقابت با آی‌پد، گلکسی نوت 10.1، گوگل نکسوس 10 وارد شود.

 

 

انتظار می‌رود که این تبلت در نمایشگاه MWC 2013 معرفی شود. اکنون نوکیا در حال تصمیم گیری برای سفارش تعداد مورد نیاز این تبلت است، قبل از ورود Surface نوکیا قصد داشت 200000 دستگاه از این تبلت را سفارش دهد اما در حال حاضر نوکیا در حال تجدید نظر در تصمیم خود است.

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : good boy

هوآوی دارای فعالیت زیادی در این مدت اخیر شده است. این شرکت هفته‌های قبل تقریبا نسل دوم Ascend D1 یعنی Ascend D2 را در چین معرفی کرده بود اما اکنون اولین عکس این گوشی منتشر شده است.

 

 

هوآوی در این گوشی که به اندروید آبنبات ژله‌ای مجهز است از پوسته جدید خود با نام Emotion UI استفاده کرده است. هنوز مواردی زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را در مورد این گوشی بدانیم اما از ظاهر گوشی برمی‌آید که با یک دستگاه جالب توجه روبرو هستیم.

 

مشخصات این گوشی را در ذیل مشاهده کنید:

  • صفحه نمایش 5 اینچی Full HD با کیفیت 1080×1920
  • باتری بسیار پر قدرت 3000 میلی آمپری
  • دوربین 13 مگاپیکسلی
  • پردازشگر 4 هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز
  • اندروید آبنبات ژله‌ای
  • پوسته جدید هوآوی برای رابط کاربری

 

سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 18:15 ::  نويسنده : good boy
 

در حدود دو هفته قبل شایعاتی از گوشی HTC M7 پخش شد. انتظارها بر این بود که این گوشی پرچمدار بعدی HTC باشد و جای One X را بگیرد.

   آخرین شایعاتی که از این گوشی به گوشی می‌رسد می‌گویند که این پرچمدار به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت Full HD و تراکم پیکسلی 468 پیکسل در اینچ مجهز است.

 

 

گفته می‌شود در درون این گوشی یک پردازشگر کوآلکوم چهار هسته‌ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز به همراه یک رم 2 گیگابایتی و 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. اما دوربین این گوشی به نظر می‌آید که 13 مگاپیکسل باشد که مجهز به یک تکنولوژی به نام Cinesensor است که گفته می‌شود کیفیت عکاسی و فیلم برداری را افزایش می‌دهد.

 

همین طور طبق انتظارها رابط کاربری این گوشی باید HTC Sence 5.0 باشد.

 

باید ببنیم که HTC چه زمانی مشخصات این پرچمدار جدید خود را تایید می‌کند؟

سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 13:22 ::  نويسنده : good boy

 گوشی جدید سامسونگ بر پایه اندروید معرفی شد. این گوشی به نامGalaxy Grand نام گذاری شده است.

 

ویژگی‌های این گوشی جدید عبارتند از:

 

  • صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 800×400
  • پرازشگر دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتز
  • رم 1 گیگابایتی
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 1080p
  • حافظه داخلی 8 گیگابایتی
  • باتری 2100 میلی آمپری

 

 

این گوشی در دو مدل تک سیم کارته و دو سیم کارته ارائه می‌شود که کد مدل تک سیم کارته آن I9080 و کد مدل دو سیم کارته آن I9082 است. هیچ جزئیاتی از زمان ارائه و قیمت این گوشی منتشر شده است.

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : good boy

سایت معروف Which که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است بار دیگر یک آزمایش جالب انجام داده است، این بار این سایت باتری تبلت‌های معروف بازار را به چالش کشیده است، اما کدام تبلت‌ها از این آزمایش سربلند بیرون آمده‌اند؟

 

 این آزمایش باتری تبلت‌ها را در هنگام استفاده از مرور وب با Wi-fi یا 3G و پخش ویدئو مورد آزمایش قرار داده است. در عین حال روشنایی صفحه نیز بر روی 200 نیت بوده که یک واحد متریم در تمام تبلت‌ها است بنابراین تبلت هیچ شرکتی از این نظر بر شرکت دیگری ارجحیت نداشته است.

 

در کلاس تبلت‌های با صفحه بزرگ گزینه‌هایی که مورد آزمایش بوده‌اند iPad With retina Display، iPad 2، Xperia Tablet S، Galaxy tab 2 10.1، Surface RT، Nexus 10 و چند تبلت دیگر،  که در این بین iPad  با صفحه رتینا با کسب نتیجه 511 دقیقه (13.5 ساعت) رتبه اول را به دست آورد، iPad 2 با بدست آوردن زمان 590 دقیقه (9.8 ساعت) عمر باتری در رتبه دوم قرار گرفت، بعد از دو گجت اپلی سونی Xperia Tablet S در رتبه سوم این لیست و در رتبه اول تبلت‌های اندرویدی با زمان 534 دقیقه عمر باتری ایستاده است.

 

بعد از سونی سامسونگ گلکسی تب  10.1 2 در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. در رتبه پنجم سرفیس مایکروسافت با مدت زمان ماندگاری عمر باتری 501 دقیقه قرار گرفته است.

 

 

اما در کلاس تبلت‌های کوچکتر گجت‌های iPad Mini، Amazon Kindle Fire HD، Nexus 7 و تبلت‌های دیگر قرار داشته اند،  در بین این تبلت‌های کوچک آی پد مینی با مدت زمان ماندگاری عمر باتری 783 دقیقه ( 13ساعت)در رتبه اول قرار گرفته است، در رتبه دوم آمازون کیندل فایر اچ دی با کسب زمان 591 دقیقه (9.8 ساعت) قرار گرفته است، رتبه سوم این لیست متعلق به نکسوس 7 است که مدت زمان 550 دقیقه را توانسته دوام بیاورد.

 

 

اما سوالی که اینجا مطرح است این است که علت اینکه در هر دو کلاس دیوایس‌های اپلی رتبه اول را بدست آورده‌اند چیست؟

 

جواب اینجاست که اپل هم برروی نرم افزار و هم بر روی سخت افزار کنترل سختی دارد، زمانی که شما از مولتی تسکینگ در iOS استفاده می‌کنید تمام نرم افزارها در پس زمینه حالت متوقف شده دارند بنابراین باتری شما را مصرف نمی‌کند اما در اندرویدی‌ها برنامه‌ها در پس زمینه آزاد هستند و به راحتی هم از دیتاها و هم از باتری گوشی شما استفاده می‌کنند.

 

این می‌تواند یکی از دلایل برتری باتری گجت‌های اپلی نسبت به گجت‌های اندرویدی باشد، حتما دلایل دیگری نیز وجود دارند نظر شما چیست؟

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:28 ::  نويسنده : good boy

در گزارشی که Korea Times منتشر کرده است  بر طبق گفته‌های رسمی یکی از تامین کنندگان قطعات اعلام شده که سامسونگ مشغول ساخت و توسعه نسل بعدی این فبلت با تجهیز آن به یک صفحه نمایش 6.3 اینچی است.

 

 

باید به این نکته اشاره کنیم که شاید این صفحه نمایشی که قرار است توسط سامسونگ ساخته شود مربوط به گلکسی نوت 2 نباشد و شاید با یک کلاس دیگر از گجت‌ها روبرو باشیم و سامسونگ قصد دارد تا همانند زمانی که مفهوم فبلت را وارد دنیای تکنولوژی کرد اینبار نیز یک مفهوم جدید را به دنیای فناوری وارد کند.

 

نظر شما چیست، آیا با مفهوم جدیدی از گجت‌ها روبرو می‌شویم و اگر اینطور نباشد و این صفحه نمایش متعلق به خانواده سری گلکسی نوت باشد شما با سایز صفحه 6.3 اینچی برای یک گوشی مشکلی ندارید؟

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:26 ::  نويسنده : good boy

اپل رتبه اول بهترین برنامه اپ استور در سال 2012 برای آیفون را به Action Movie FX اختصاص داده است، این برنامه یک برنامه افکت گذاری بر روی فایل‌های ویدئویی که شما با گوشی خود تهیه می‌کنید است.

 

اما در این راستا بهترین بازی برای آیفون در سال 2012 بازی Rayman Jungle Run اعلام شده است.

 

 

برای آی‌پد رتبه اول برنامه‌ها به Paper تعلق گرفت که برای نقاشی بر روی تبلت استفاده می‌شود. رتبه اول بهترین بازی برای آی‌پد در سال 2012 نیز به بازی The Room تعلق گرفته است، این یک بازی معمایی است که گرافیک‌ها و انیمیشن‌های جذابی را به همراه دارد.

 

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 17:0 ::  نويسنده : good boy

گوگل برنامه نقشه خود را برای اپل ارائه کرد این برنامه درست بعد ازسه ماه از ارائه ناموفق برنامه نقشه مخصوص اپل ارائه شد. این دو کمپانی بر سر برنامه نقشه با هم به توافق نرسیدند بنابراین اپل تصمیم گرفت تا برنامه نقشه گوگل را از پایه iOS حذف کند و برنامه نقشه خود را ارائه دهد که در این ارائه نیز بسیار ناموفق عمل کرد و شکایت تمامی کاربران را به همراه داشت.

 

اما به نظر می‌آید که همگان از برنامه نقشه گوگل راضی هستند و تعداد دانلود‌هایی که در اپ استور انجام شده و این برنامه را به رتبه اول برنامه در اپ استور تبدیل کرده این موضوع را اثبات می‌کند.

 

 

اما چرا برنامه نقشه گوگل بر برنامه نقشه اپل برتری دارد؟

 

1.سرعت

شاید یک شاخص برای اندازه گیری این مورد وجود نداشته باشد اما تجربه کردن بهترین شاخص است، تنها کافی است که از دو برنامه استفاده کنید، این تفاوت سرعت بسیار آشکار است و سرعت بالا آوردن نقشه در برنامه گوگل بسیار سریعتر از برنامه اپل است. برای مثال در یک منطقه مشخص برنامه گوگل حالت 3 بعدی آن منطقه را سریعتر از زمانی که نقشه اپل حالت 2 بعدی را لود می‌کند انجام می‌دهد. همچنین در ارائه جهت‌های رانندگی و زوم کردن نقشه نیز نقشه گوگل سریعتر عمل می‌کند.

 

2.حمل و نقل عمومی

نقشه اپل جهت‌های زیادی را برای حمل و نقل عمومی ارائه نمی‌دهد. اگر آیکون مترو را در گوشه سمت راست برنامه انتخاب کنید و سعی کنید تا یک مسیر را توسط آن برای سفر خود انتخاب کنید این امکان توسط برنامه نقشه اپل انجام نمی‌شود و در عوض به شما پیشنهاد می‌دهد تا از برنامه‌های جایگزین در اپ استور استفاده کنید.

 

3.جزئیات

اپل به سختی مشغول کار بر روی اصلاح جزئیات است اما عکس‌هایی که در نقشه اپل هستند برای سال 2006 هستند در حالی که عکس‌های نقشه گوگل تماما بعد از سال 2009 هستند، با یک مقایسه بین عکس‌های منزل خود بین دو نقشه متوجه این امر خواهید شد.

 

4.حالت نمایش خیابان

اگر قصد رفتن به جایی را داشته باشید زمانی که از نقشه گوگل استفاده می‌کنید به خاطر دوربین‌هایی که این چند سال گوگل برای تصویربرداری از خیابان‌ها استفاده کرده شما می‌توانید به راحتی تمای آن خیابان را مشاهده کنید و با آن منطقه آشنا شوید که این قابلیت در نقشه اپل وجود ندارد.

 

5.همگام سازی با کامپیوتر

اگر از نقشه گوگل در مرورگر خود استفاده می‌کنید و مکان‌هایی هستند که شما در لیست علاقه مندی‌های خود قرار دادید از طریق اکانت جیمیل شما  در اپلیکیشن نقشه گوگل همگام سازی انجام خواهد شد.

 

این برتری‌هایی هستند که نقشه گوگل نسبت به نقشه اپل دارد و باعث شده تا همگان به سمت استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل بر روی سیستم عامل iOS تمایل پیدا کنند.

 

سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : good boy

در حال گسترش بازی محبوب Angry Birds به تمام سیستم عامل‌ها است.

 

به دنبال این گسترش این شرکت تصمیم گرفت تا نسخه محبوب Angry Birds Space  را برای ویندوزفون 7 تنها با قیمت 0.99 دلار ارائه کند.

 

این بازی مانند همان است که برای اندروید و iOS ارائه شده است، در اینجا همان خوک‌های سبز در فضا و به همراه پرندگان خشمگین با توانایی‌های مختلف وجود دارند و در 130 مرحله ارائه شده است.

 

 

نسخه trial این بازی نیز موجود است تا کسانی که می‌خواهند قبل از خرید بازی، آن را امتحان کنند این امکان را داشته باشند.

 

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و تکنو لوژی و آدرس techman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 743
بازدید کل : 33744
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

Alternative content